איך משמרים תוצאות יישור שיניים

איך משמרים תוצאות יישור שיניים
קרדיט Canva

אם גם אתם עברתם טיפול ליישור שיניים במשך חודשים ארוכים, הרכבתם את המכשור שהתאים לכם האורתודנט, סבלתם את הכאב המתחדש עם כל טיפול, הגעתם לביקורות חוזרות ונשנות וקיבלתם על עצמכם כל הוראה של השיננית לניקוי הקוביות והשיניים שמאחוריהן בשיטות מגוונות ומוזרות, ולבסוף גיליתם שהשיניים חזרו איכשהו לסורן, אתם נמצאים בחברה טובה, אולם ככל הנראה למרבה הצער לא עברתם את הטיפול במרפאה טובה. מתברר שאחוזים גבוהים של מטופלים במגוון שיטות ליישור שיניים מדווחים על נסיגה בטיפול עד כדי צורך בטיפול חוזר. למה זה קורה? יש דרך אחרת? ואיך מזהים אורתודנט מומלץ שימנע מצב כזה? ד"ר עומר פלייסיג המטפל במבוגרים ונערים רבים שנזקקו לטיפול חוזר, מסביר למה זה קורה ומה ניתן לעשות.

יישור שיניים חד פעמי

חשוב לדעת כי לשיניים ולסתות בעלות מבנה עקום ולא תקין יש סיבה, הן לא צמחו והתפתחו כך סתם ללא היגיון. אורתודנטים רבים שנצמדים לפרוטוקול הטיפול בשיניים עקומות והמבנה הכללי ללא התייחסות לגורמים שהביאו את המטופל למצבו הנוכחי, זוהי הסיבה העיקרית לכך שלאחר זמן המצב חוזר לקדמותו. כבר בתהליך יישור שיניים לילדים, שהוא המועדף על ידי איגודי האורתודנטים המקצועיים בעולם מבחינת התוצאות שלו, חשוב לא פחות מן הטיפול עצמו- לזהות את הגורמים לבעיה. לפעמים מדובר במבנה לסת בעייתי שיש צורך לטפל בו קודם לכן או בשילוב עם הטיפול בשיניים עצמן, לפעמים מדובר בבעיה מבנית אחרת בפה, או בהרגלים שונים של המטופל כמו דחיקת לשון, מציצת אצבע וכדו' הגורמים לשיניים לזוז ממקומן הטבעי, וישנן כמובן סיבות נוספות. חשוב לתת עליהן את הדעת כדי להגיע לתוצאות שיש להן יכולת להישמר גם לאחר הורדת הגשר או הרסן.

טיפול משמר ליישור שיניים

בכל מקרה של יישור שיניים, חשוב לבחור אורתודנט המבצע, לאחר שהשיניים הגיעו למצב המיטבי שלהן, טיפול משלים שתפקידו לשמר את המצב המועדף. גישה זו נובעת מתוך ידיעה שלשיניים תמיד יש נטייה טבעית לחזור למיקומן המקורי, לכן ניתן לשקול התקנת שומר מצב/ קיבוע פנימי נסתר לשיניים, שישאיר את המצב הנוכחי המועדף לאורך זמן. אפשרות נוספת, שנעשה בה שימוש בעיקר כאשר עוברים טיפול בטכניקת יישור שיניים אינויזליין, אולם קיים גם בשיטות הרגילות, הוא התאמת פלטת לילה לשימור המצב, המיועדת להרכבה בזמן השינה, ומחזירה שינויים קלים ובלתי נראים שעוברים על מבנה הפה במהלך היום, למצבם המקורי והמיטבי. מעוניינים בטיפול אורתודנטי מושלם שיחזיק מעמד לכל החיים? השאירו פרטים כאן באתר ונחזור אליכם לכל הפרטים.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
בכל עונה אפשר ליהנות מפירות יער
פירות יער הם השם הכולל שניתן לסוגי גרגירים שונים שרובם...
כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל יוצא לדרך: כנס "אוכלים בריא" ה-14 ייערך בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי ה- 11-12 באפריל 2024
הרצאות מקצועיות ומעשירות בנושא מערכת העיכול, בריאות המוח, גיל המעבר,...
דילוג לתוכן