מאוחדת משיקה מערך שירותי רפואת להט"ב

מאוחדת משיקה מערך שירותי רפואת להט"ב
צילום: יריב עראמי

מאוחדת משיקה בימים אלה מערך שירותי רפואת להט"ב ייעודי שיספק מענה לצרכים הייחודיים של חברי הקהילה, שבמקרים רבים נמענים מלקבל טיפול רפואי. במסגרת סל השירותים, יונגשו במרפאות הקופה בתל אביב; פלורנטין, שפרינצק, לה גוארדיה ופנקס וכן באמצעות רפואה ההיברידית, מגוון שירותים מותאמים, ביניהם  מרפאת STD (זיהומים העוברים במגע מיני), מרפאת אנדוקרינולוגיה לטיפול הורמנלי לטראנסים, רפואת ילדים למשפחות גאות, רפואת משפחה ונשים מותאמת לקהילה, שירותי פסיכיאטריה, סיעוד ועבודה סוציאלית.

אירוע חגיגי להשקת מערך השירותים הייעודי, נערך בסוף השבוע האחרון במעמד שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב, מנהלת מחוז מרכז במאוחדת לי אורון, שהובילה את הקמת מערך השירותים החדש, סמנכ"ל חטיבת הרפואה במאוחדת ד"ר דב אלבוקרק, סגנית ראש עיריית ת"א ומחזיקת תיק הקהילה מיטל להבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלבי, מנהלת הבית הטרנסי מיכל סטולר, מנהל המרפאה לזיהומים ומנהל מערך רפואת הלהט"ב במאוחדת  ד"ר דוד ששה, רופא המשפחה וממקימי המערך ד"ר רפי המבורגר, ויזמת התרבות והפעילה החברתית בתחום זכויות הלהט"ב רעות נגר.

צילום: יריב עראמי

במהלך האירוע אמרה מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב, "אני  גאה להוביל מהלך כל כך חשוב, שמהווה חלק בלתי נפרד מהתפיסה שלנו שדוגלת בהתאמה של השירותים הרפואיים לאוכלוסיות השונות, מתוך הבנה של הצרכים הייחודיים שלהם. מערך שירותי רפואת הלהט"ב שאנחנו משיקים, יאפשר לחברי הקהילה הגאה לקבל שירות רפואי שוויוני, מקבל ומכיל, בדיוק כמו שמגיע לכל אדם במדינת ישראל, ויסייע בצמצום הפערים בין האוכלוסיות בחברה".

"המהלך של הנגשת שירותי להט"ב הולך ומתרחב בכל הארץ  והוא מחזק את הזכות לבריאות לכולם, די שכל אחד יקבל בריאות שווה". אמר במהלך האירוע שר הבריאות ניצן הורוביץ, "החברה הלהט"בית סבלה הרבה מאוד שנים מהדרה, גם במערכת הבריאות, ונתקלה בקושי לקבל שירותי בריאות ייחודיים ומותאמים, וגם לצערנו הרבה פעמים ביחס פוגעני ומשפיל – מה שעוד יותר הוריד את הנגישות והעלה את החסמים. בדיוק מסיבה זאת אנחנו רואים שחברי קהילת הלהט"ב מבצעים פחות בדיקות ופחות רפואה מונעת. יש לחברת הלהט"ב בעיות רפואיות שמצריכות מענה ייחודי ומותאם, גם בתחום בריאות הגוף וגם בתחום בריאות הנפש, ולכן צריך לשים דגש על רפואה שבראש ובראשונה מכירה את הקהילה ואת הצרכים השונים והייחודים  שלה, ובמקביל מנגישה שירות מכיל, שוויוני ונגיש יותר".

לי אורון, מנהלת מחוז מרכז במאוחדת הוסיפה שמעולם לא חשבה שהקהילה זקוקה לשירות רפואי מותאם, עד שצללה פנימה והבינה את הצרכים הייחודיים שלהם, "אחרי שקיימתי שיחות עם חברי הקהילה וישבתי בהרצאה מרתקת של ד"ר רוני פרבר, הבנתי שיש כאן קהילה שאף אחד לא רואה אותה, ושהיא חייבת לקבל את תשומת הלב הנדרשת. מאותו הרגע, הפרויקט הזה הפך למטרה עבורי, והיה לי ברור שיחד עם הצוות המקצועי המדהים שלנו, נצליח להוציא אותו אל הפועל".

רופאי המשפחה מכירים את מטופליהם בפרט ואת הקהילה בכלל, יותר מכל רופא יועץ אחר, הם מהווים כתובת הכרחית עבור כל מטופלת ומטופל. השקת מערך שירותי הלהט"ב הייחודיים, הכולל בין היתר רפואת משפחה מותאמת ומכילה, מהווה אבן דרך נוספת להענקת שירותים רפואיים שוויוניים ומכבדים".

ד"ר דוד ששה, מומחה למחלות זיהומיות, מנהל מערך שירותי הלהט"ב במאוחדת, הוסיף על החשיבות במתן שירותים ייעודיים בקהילה, "למרות הנראות הטובה של להט"בים בכל שדרות החברה עדיין קיימת המופוביה ואפלייה, מה שמוביל את המפגש עם מערכת הבריאות למורכב עבור חלק מחברי הקהילה. אנשים מכל קשת הלהט"ב מגיעים למפגש עם איש צוות רפואי, כשהם נושאים איתם מטען גדול וחוויות לא פשוטות שאספו איתם לאורך השנים. מערך השירותים החדש יאפשר לכל אחת ואחד מחברי הקהילה לקבל שירות רפואי שוויוני ומכיל".

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
12 המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח שלנו
מאת נטורופת יגאל קוטין, הרבליסט קליני המוח הוא אחד האיברים החשובים...
אבוקדו, הזהב הירוק
מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי...
דילוג לתוכן