שמתם לב שלילדכם קשה לנשום? יש פיתרון!

שמתם לב שלילדכם קשה לנשום? יש פיתרון!
credit Pixabay

ילדכם סובל מאסטמה? דלקת ריאות? הפרעה כרונית בדרכי הנשימה כמו COPD או סיסטיק פיברוזיס? יש פתרון לכך. כיום, עם התקדמות התחום הפרא-רפואי, ישנו סוג של פיזיותרפיה הנקרא פיזיותרפיה נשימתית. מערכי שיקום שונים מציעים פיזיותרפיה נשימתית לילדים. אז מה זה אומר? נסביר הכול כאן.

מה היא פיזיותרפיה נשימתית לילדים?

טיפולי פיזיותרפיה נשימתית לילדים כוללים בדרך כלל אוסף של תרגילים אשר מסייעים לילדים או תינוקות עם קשיים בנשימה לנשום בקלות יותר. הפיזיותרפיסט/ית משתמשים במגוון טכניקות שחלקן נקראות "טכניקות ידניות" אשר מטרתן לסלק את הליחה והריר שמצטברים סביב הגרון וחוסמים חלקית את דרכי הנשימה. טכניקות אלה מפנות את דרכי הנשימה ומאפשרות לילד או לתינוק לנשום בצורה תקינה על ידי זרימת אוויר טובה יותר לריאות. דוגמאות לטכניקות ידניות אלה הן למשל הקשה על בית החזה, גרימה לרטט ורעד בגוף, טיפול ברקמה רכה ועוד. עוד טכניקה בה פיזיותרפיסטים משתמשים בדרך כלל נקראת "ניקוז תנוחתי" שבה המטפל מדריך את הילד המטופל לשכב או לעמוד בתנוחות מסוימות לצורך פינוי הליחה (כיח) על מנת שיוכל לנשום יותר בקלות.

שילוב ההורים בטיפולי הפיזיותרפיה

חלק לא פחות חשוב מהטיפול עצמו בילד על ידי הפיזיותרפיסט, הוא הדרכת הורי הילד להתערבות בטיפול בצורה נכונה. הפיזיותרפיסט ידריך את ההורים כיצד לבצע את התרגילים והטכניקות המתבצעות בטיפול, בין טיפול לטיפול. שילוב ההורים בטיפול הוא חשוב מאוד כיוון שזה יוצר רצף טיפולי כך שהתרגול מתבצע גם בטיפולים עצמם וגם בין הטיפולים על ידי ההורים. שיתוף הפעולה של ההורים חשוב להצלחת הטיפול.

טיפול בברונכיוליטיס בתינוקות

ברונכיוליטיס הינה תופעה של דלקת סמפונות שהיא זיהום נגיפי המתאפיין בשיעול רב ויכול לגרום לאסטמה אם לא מטופל בצורה נכונה. הדלקת יכולה לגרום לחוסר תיאבון אצל התינוק, מה שמוביל לחולשה וירידה בשכיחות ההשתעלויות של התינוק הגורמת לכך שיצטברו ליחה וריר בדרכי הנשימה ויהיו קשיים בנשימה. מבחינה סטטיסטית, כל תינוק שלישי סובל מדלקת ברונכיוליטיס חריפה במהלך חייו. הדלקת שכיחה בקרב תינוקות בני שנה ומטה ונפוצה בעונות הקרות יותר של השנה. פיזיותרפיה נשימתית לתינוקות יכולה מאוד לסייע בתהליך ההחלמה מהדלקת.

Junior Therapy, מערך השיקום לילדים המציע טיפולים פרא-רפואיים בפריסה ארצית באופן פרטי, מציעים טיפולי פיזיותרפיה נשימתית לילדים ותינוקות. Junior Therapy  מאמינים כי יש לטפל בשורש הבעיה ולא רק בתסמינים ועורכים בדיקה ביו-מכאנית המאבחנת את הבעיה וגורמת לדיוק הטיפול כך שהוא יהיה יעיל יותר וימנע חזרתיות של התופעה. אתם מוזמנים להיכנס לאתר של Junior Therapy  למידע נוסף בכתובת https://junior-therapy.co.il/ ולהתקשר עוד היום על מנת לקבל שיחת ייעוץ חינם עם בעל מקצוע מוסמך במספר הטלפון 077-9966220.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
בכל עונה אפשר ליהנות מפירות יער
פירות יער הם השם הכולל שניתן לסוגי גרגירים שונים שרובם...
כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל יוצא לדרך: כנס "אוכלים בריא" ה-14 ייערך בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי ה- 11-12 באפריל 2024
הרצאות מקצועיות ומעשירות בנושא מערכת העיכול, בריאות המוח, גיל המעבר,...
דילוג לתוכן