חדשנות וקדמה בתחום הפיזיותרפיה בירושלים והסביבה

חדשנות וקדמה בתחום הפיזיותרפיה בירושלים והסביבה
צילום: מאוחדת

ליטל אייזן –סטי :" פיזיותרפיה הוא מקצוע בריאות העוסק באבחון, טיפול, שיקום ומניעה של ליקויי תנועה בגוף.  מטרתו היא לקדם יכולות תפקודיות של האדם על מנת להשיג חיים עצמאיים ופעילים , כמה שניתן. לאורך השנים התפתח והתקדם מקצוע הפיזיותרפיה והתרחבו גישות הטיפול בתוך המקצוע עצמו והתווספו אליו טיפולים המערבים טכנולוגיה וחדשנות. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא הטיפול מרחוק (מאוחדת היתה קופת החולים הראשונה בירושלים שהכניסה את הטיפול מרחוק בפיזיותרפיה).

המשמעות היא שמטופל מגיע להערכה פעם אחת אצל פיזיותרפיסט במכון ובמידה והוא נמצא מתאים, מחברים אותו עם אפליקציה ייעודית של חברת wizecare . הפיזיותרפיסט בונה לו תכנית טיפול שעל המטופל לתרגל בביתו ומקבל במייל משוב על אופן הביצוע ויכול לתת למטופל משוב דרך המייל. ובנוסף, הפיזיותרפיסט יכול להעלות/להוריד את רמת התרגילים, כך שיתאימו לצרכי שיקום המטופל וליכולתו.  האפליקציה מתאימה למטופלים אחרי פגיעות אורתופדיות, ניתוחים אורתופדיים והחלפות מפרקים. המטופל מקבל את השירות המתקדם דרך טלפון נייד חכם או לחילופין מחשב בבית /בעבודה ובאמצעות כל אחד ממכוני הפיזיותרפיה שלנו בירושלים. היתרון הגדול הוא שהמטופל יכול להתאמן בכל זמן ובכל מקום שנוחים לו תחת בקרה על האופן בו הוא מבצע את התרגילים. בעתיד, יתאפשר טיפול היברידי מלא בו הפיזיותרפיסט יראה את המטופל מתרגל בזמן אמת .

תחום נוסף, עליו אנו שמים דגש במאוחדת במחוז ירושלים, הוא פיזיותרפיה לבני הגיל השלישי. התפתחות הטכנולוגיה הרפואית והתקדמות הטיפולים מעלות את תוחלת החיים מצד אחד אבל במקביל מעלות גם רמת התחלואה והסיכון להיפצע מהצד השני. בפיזיותרפיה, אנו נותנים משקל כבד לעבודה עם בני הגיל השלישי. עבודה על מניעת נפילות הן דרך טיפולים פרטניים והן דרך קבוצות למניעת נפילות. כמו כן, אנו מבצעים טיפולי בית לאוכלוסייה זו , שבחלקה אינה יכולה לצאת מביתם.

צילום: מאוחדת

בנוסף, הקמנו במחוז ירושלים, מרפאת שיקום גריאטרי המשלבת עבודה של רופא גריאטרי מחוזי ופיזיותרפיסטית, הבוחנים ביחד מטופלים גריאטריים הזקוקים לשיקום ומחליטים ביחד על תכנית הטיפול הנכונה לטובת המטופלים. שיתוף פעולה נוסף הוא מתן טיפול פיזיותרפיה של שיקום טרום ניתוחי,  למטופלים גריאטריים המיועדים לעבור ניתוח אלקטיבי, וזאת כדי שהמטופל יגיע לניתוח כמה שיותר מוכן וחזק מבחינת מערכת השלד – שריר.

כמו –כן אנו מקדמים את תחום 'הגישה הישירה' בפיזיותרפיה. משמעות 'הגישה הישירה' היא, שמטופל, הסובל מבעיית שלד- שריר וזקוק לטיפול פיזיותרפיה,  יוכל לקבוע תור לטיפול ישירות לפיזיותרפיסט/ית , מבלי הצורך לעבור קודם אצל הרופא ולקבל הפנייה. הפיזיותרפיסטים שילוו את שירות זה , יעברו הכשרה מקצועית-ייעודית המכשירה אותם להיות חלק מהצוות טיפולי. רק פיזיותרפיסטים עם הכשרה נדרשת ועם הרשאה, יוכלו לקבל מטופלים באופן זה. במצבים בהם קיים חשד שטיפול הפיזיותרפיה אינו הטיפול אותו צריך המטופל, יפנה אותו הפיזיותרפיסט אל הרופא המטפל.

בשנים הקרובות תחום הפיזיותרפיה ימשיך להתקדם ולהתפתח תוך דגש על חדשנות ואנו נהיה חלק בלתי נפרד מתהליך מבורך זה".

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
12 המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח שלנו
מאת נטורופת יגאל קוטין, הרבליסט קליני המוח הוא אחד האיברים החשובים...
אבוקדו, הזהב הירוק
מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי...
דילוג לתוכן