סינגפור משיקה תוכנית הפצה לאומית לבדיקות קורונה DIY  לתושבים לצד המשך מבצע החיסונים בישראל, בדיקת "עשה זאת בעצמך" עדיין ממתינה לאישור משרד הבריאות למכירה ברשתות הפארם ובתי המרקחת במחיר חסכוני

סינגפור משיקה תוכנית הפצה לאומית לבדיקות קורונה DIY  לתושבים לצד המשך מבצע החיסונים  בישראל, בדיקת "עשה זאת בעצמך" עדיין ממתינה לאישור משרד הבריאות למכירה ברשתות הפארם ובתי המרקחת במחיר חסכוני
קרדיט: צילום: קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל
קרדיט: צילום: קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל

דוד פפו, יו״ר הסתדרות הרוקחים הסביר כי: "לבדיקות עצמיות פוטנציאל לסייע לכלל האזרחים בישראל לקבל מענה מהיר עבור סטטוס המצאות או אי המצאות הנגיף בגופם, ועל ידי כך לבודד את עצמם במהירות המקסימלית. בנוסף לכך, נושא הטיסות לחו״ל נותר כמעט התחום האחרון שטרם חזר לשגרה מלאה, ולבדיקות אלה פוטנציאל לסייע בחזרת הטיולים והטיסות לחו״ל למצב שהיה לפני הקורונה. אנו מדגישים כי יש לוודא שהבדיקות מטופלות על ידי גורם רשמי ומוסמך לכך, ולא על ידי גורמים רנדומליים שעלולים לעשות שימוש לא ראוי בהן".

 

ראש ממשלת סינגפור, לי הסיין לונג הודיע אמש (שני 31.5.2021) כי תושבי סינגפור יוכלו לרכוש כבר בימים הקרובים בדיקות קורונה "עשה זאת בעצמך" (DIY) ללא מרשם בבתי המרקחת. מדובר בערכות מהירות לבדיקות קורונה עצמיות עם תשובה תוך כמה דקות. "הן פשוטות, מהירות ונוחות לשימוש. אתה יכול לנהל אותן לבד" אמר ראש ממשלת סינגפור בנאום פומבי, במהלכו התייחס לתוכניות של סינגפור להמשך ניהול מגיפת הקורונה לצד מבצע החיסונים והוסיף כי: "הבדיקה העצמית מהווה חלופה לבדיקות ה –PCR ועוזרת לנו לזהות ולבודד אנשים במהירות כאשר הם בנקודת הזמן בה הם מדביקים ביותר". לסיכום הוסיף כי: "על תושבי סינגפור לדעת ולצפות שבדיקות שגרתיות, מסוגים שונים כמו בדיקות עצמיות ובדיקות אנטיגן מהירות יהיו חלק מהנורמלי החדש שלנו ובקנה מידה גדול, מהיר ופשוט".

קרדיט: צילום: קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל

ראוי לציון כי סינגפור דורגה בחודש אפריל השנה על ידי המדד של בלומברג כמדינה שהכי טוב להיות בה בתקופה זו של מגפת הקורונה, בזכות שילוב של מניעת התפשטות הנגיף ומבצע חיסונים יעיל וכי לראש הממשלה, לי הסיין לונג יחסים חמים עם ישראל והוא אף הגיע לביקור בישראל בשנת 2016 וזכה לתואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית.

 

בישראל לצד המשך מבצע החיסונים ודעיכת המגיפה עדיין ממתינים לאישור משרד הבריאות לבדיקות קורונהDIY   של תאגיד קווידל האמריקאי, המופצת בצורת ערכה ביתית של "עשה זאת בעצמך" עם תשובה תוך 10 דקות הנקראת QuickVue At-Home. הבדיקה כבר אושרה על ידי ה – FDA  והיא תימכר ללא מרשם ברשתות הפארם ובתי המרקחת במחיר חסכוני במיוחד לשימוש בני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל שנתיים בסיוע מבוגר.

 

דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים הוסיף כי: "הגיעה השעה לאפשר בדיקות עצמיות שייתנו מענה מהיר ויעיל לאזרחי ישראל בדבר המצאות או אי המצאות נגיף הקורונה בגופם, ועל ידי כך לבודד את עצמם במהירות המקסימלית."

 

במקביל עדיין מתבצעות בארץ בדיקות אנטיגן מהירות, הודות למעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות אשר עוד בעיצומה של המגיפה הצטיידה במאות מכשירי סופיה מתקדמים. המכשירים הותקנו בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה ובקופות החולים. סופיה מאפשרת לקבל תשובה בתוך 15 דקות ללא תלות במעבדה עם דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות וכן יכולת לזהות את כל המוטציות שהתפתחו. מדובר בבדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה-FDA אשר מאז עיצומה של המגיפה כבר צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות בארץ ועשרות מיליוני בדיקות בעולם. למידע על ביצוע בדיקת סופיה מהירה עם תשובת תוך 15 דקות בכל רחבי הארץ ניתן לפנות לעמוד הפייסבוק בקישור הבא: https://www.facebook.com/sofia2israel

 

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
12 המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח שלנו
מאת נטורופת יגאל קוטין, הרבליסט קליני המוח הוא אחד האיברים החשובים...
אבוקדו, הזהב הירוק
מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי...
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
דילוג לתוכן