חשיבות של בדיקת מיפוי קרנית

חשיבות של בדיקת מיפוי קרנית
בדיקת מיפוי קרנית

העין היא אזור רגיש ובו חלקים שונים שלכל אחד מהם תפקיד משמעותי בניצול אחד החושים המשמעותיים ביותר שלנו: הראיה. אחד החלקים החשובים שלו תפקיד בשבירת קרני האור הוא הקרנית. הקרנית היא שקופה ומהווה ציפוי דק לחלקים האחרים כמו הקשתית והאישון. מבנה לא תקין של הקרנית יפגע ביכולת קרני האור להגיע למקומם המתאים לשבירתן שהוא המקולה נמצאת ברשתית העין. התוצאה היא ראיה מטושטשת אשר משקפיים או האמצעים הרגילים לא יפתרו. 

בדיקת מיפוי קרנית נעשית במטרה לגלות מחלות קרנית ובעיות מבניות אשר דורשות טיפול בקרנית עצמה כמו קרטוקונוס (קרנית חרוטית). מדובר על בדיקה פשוטה אשר  בעזרתה ניתן לזהות בליטות שיכולות ליצור בעיה בהגעת האור באופן הרצוי.

בדיקת מיפוי קרנית לקבלת פני השטח שלה

בדיקת מיפוי קרנית נקראת גם טופוגרפיה של הקרנית. ממש כפי במפה הפיזית הצבעים מסמלים את גובה פני השטח כך גם תוצאת הבדיקה היא תרגום מבנה הקרנית לצבעים. אזורים בולטים יהיו צבועים בצבעים חמים, כשאזור בולט במיוחד יהיה צבוע אדום. אזורים שטוחים יהיו צבועים בצבעים קרים כמו ירוק או כחול. במבנה תקין הקרנית אמורה להיות צבועה בצבע כמעט אחיד, בעיקר צהוב שמשמעו בליטה לא גדולה ואחידה ביחס לפני השטח של יתר חלקי העין ושוליים ירוקים. במבנה לא תקין  יכולים להיות אזור אחד או יותר הצבועים אדום וכן אזורים הצבועים ירוק או כחול, מה שמצביע על בליטות ושקעים במבנה הקרנית. בקרטוקונוס שטח קטן במרכז הקרנית יהיה צבוע אדום, מה שמראה את צורת החרוט של הקרנית.

איך מתבצעת הבדיקה

הבדיקה מתבצעת בעזרת מכשיר חדשני הנקרא קרטומטר. המיפוי נעשה לאחר סדרה של צילומים וסריקות מזוויות שונות. כך מתקבל מיפוי מדויק של פני הקרנית. בדיקת מיפוי קרנית אורכת מספר דקות, אינה פולשנית או כואבת. אם הנבדק משתמש בעדשות מגע הוא יצטרך להסירן זמן מסוים לפני הבדיקה כדי להחזיר  את הקרנית למבנה המקורי שלה. כאשר אלה עדשות מגע קשות הסרתן תצטרך להיות 24 שעות לפני הבדיקה. אם אלה עדשות רכות מספיק להסירן שעה לפני הבדיקה. את הבדיקה צריך לבצע אופטומטריסט מוסמך ובעל ניסיון בבדיקה זו.

אופטיקה אנדי מציעה מגוון שירותים בתחום האופטומטריה ואת הפתרונות המתקדמים והאיכותיים ביותר. השירות הניתן הוא מקצועי ומבוסס על שנים של ניסיון.  מוזמנים ליצור קשר בכל עת לצורך תיאום פגישת ייעוץ ובדיקה מקצועית של מיפוי הקרנית למספר טלפון:  04-9916771.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
מקרים בהם כדאי לשקול ניתוח להקטנת השדיים
כל אישה בעלת חזה גדול מכירה את כאבי הגב, החרדה,...
הקלה על כאבים ומתחים אצל ילדים
דיקור סיני הופך לפופולרי יותר ויותר גם עבור ילדים ולא...
לא לצאת מאיזון... כך תשמרו על איזון תזונתי בעונת הקיץ ובחופשות
החופש הגדול כבר כאן והוא מגיע ברגשות מעורבים, של הילדים...
איך תבחרו רופא שיניים?
כמו בתחומים רבים, גם ברפואת שיניים יש פער בין איש...
מכה של מדוזות! קבלו את כל השיטות כיצד נכון לטפל בעת צריבה בים
כל השיטות כיצד נכון לטפל בעת צריבה בים באדיבות ד"ר להבית...
מגנים על הפנים: המדריך המקיף למקדמי הגנה לעור הפנים
כשהקיץ הישראלי מגיע לשיאו, קרני השמש החזקות מלוות אותנו בכל...
טיפול בדום נשימה
טיפול בדום בנשימה
דום נשימה שקורה במהלך השינה הוא תופעה מוכרת מאד שיכולה...
מפחדים מרופא השיניים? יש פתרון: סדציה בטיפולי שיניים
אודונטופוביה היא שמה של תופעה, נפוצה למדי, של חרדה מטיפולי...
איך לבחור נכון את התרופה שמתאימה לשיפור איכות חייך?
תרופות שמיועדות לשיפור חיי המין שלכם שונות אחת מהשנייה בחומרים...
קמפיין חדש לבני נוער נגד כל מוצרי העישון בהשתתפות משפיעני הרשת לנה גריננס ודילן דרור
עלה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן לקראת החופש הגדול בהפקת משרד...
דילוג לתוכן