בסופו של דבר השהייה המרובה בחללים סגורים ללא חשיפה לאור יום וריבוי שעות של בילוי מול מסכים נותנים את אותותיהן: עד 2050 כמחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מליקויי ראייה. פיתוח חדש של CooperVision משקפיים שמאטות ואף עוצרות את קצב הידרדרות הראייה. המשקפיים החדשים הושקו בתחילת 2023 בהולנד, קנדה ועכשיו בישראל
ארגון הבריאות העולמי הכריז על מיופיה – קוצר ראיה בשמה הרפואי, כמגיפה עולמית ומעריך כבעוד פחות מעשרים שנה מחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראיה. אחת הבעיות המרכזיות היא החמרת מצב הראיה של ילדים אשר מאובחנים בגילאים צעירים יותר וסובלים מקצב עליית מספר מוגבר לעומת מבוגרים – בשל גדילת והתפתחות העין.
כעת, פיתוח חדש של חברת CooperVision, מהחברות המובילות בעולם בתחום פתרונות הראיה, מאפשר לא רק לתת מענה לקוצר הראיה אלא גם לעכב ואף לעצור את קצב גדילת המספר לאורך זמן. למשקפי Misight® החדשות טכנולוגייתDOT -Diffusion Optics Technology. למשקפיים עדשה המשובצת באלפי נקודות מיקרוניות, שכמעט ואינן נראות לעין אך הן מפחיתות בעדינות את הקונטרסט על הרשתית. הטכנולוגיה אושרה על ידי התקן האירופאי CE מצויה בשלבי אישור FDA.
המשקפיים החדשים שנבחנו במחקר מסוג CYPRESS אשר בחן את אפשרויות השליטה בקוצר ראייה והתקיים בארה"ב ובקנדה.
"מהמחקר עולה של-4 מתוך 10 ילדים לא היה צורך בשינוי מרשם המשקפיים לאחר שנתיים של הרכבה, ובקרב כלל הילדים, הייתה האטה של 59% בהתקדמות קוצר הראיה, המשמעות של התוצאות הללו היא מהפכנית. כיום גופים מקצועיים רבים בתחום העיניים לצד ארגון הבריאות העולמי מסכימים כי לא מספיק רק לתקן את קוצר הראייה של הילדים עם משקפיים רגילים, אלא יש לנקוט בפתרונים שמאטים את קצב הידרדרות המספר, מאחר ורמות גבוהות של קוצר ראיה מגדילות את הסיכוי לפתח מחלות עיניות כמו הפרדות רשתית, קטרקט, גלאוקומה ומחלות נוספות. כך שהשיפור באיכות החיים העתידית של הילדים הוא מרחיק לכת", מרחיבה אורטל סבג, מנהלת חטיבת מחקרים של CooperVision.
CooperVision, מבית חברת המכשור הרפואי הגלובלית CooperCompanies (NYSE:COO) היא מהיצרניות המובילות בעולם בתחום עדשות המגע. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של עדשות מגע תוך שימוש בחומרים ובפתרונות אופטיקה מתקדמים במעל ל- 100 מדינות ברחבי העולם. לחברה, אשר מעסיקה מעל ל- 12,000 עובדים ברחבי העולם, פטנטים רשומים בתחומי עדשות המגע, משקפי ראיה, מוצרים ושירותים משלימים.
מחלקת הפיתוח והמחקר של החברה עוסקת בזיהוי תמידי של צרכים לתיקון ראייה ופועלת מול לקוחות קצה ומול רופאי עיניים. בשנים האחרונות החברה שמה לה למטרה להשקיע בפתרונות יעילים לניהול מיופיה שהפכה למגיפה כלל עולמית. ל- CooperVision חטיבת מחקר ושיווק ישראלית.