מועדון לילה בברלין הפך לתחנת בדיקות קורונה מהירות ביוזמת ממשלת גרמניה לצד המשך מבצע החיסונים בישראל, כבר מתבצעות בדיקות מהירות בתחנות ברחבי הארץ, אך עדיין ממתינים לאישור משרד הבריאות לבדיקת קורונה ביתית שתימכר על המדפים בבתי המרקחת

מועדון לילה בברלין הפך לתחנת בדיקות קורונה מהירות ביוזמת ממשלת גרמניה  לצד המשך מבצע החיסונים  בישראל, כבר מתבצעות בדיקות מהירות בתחנות ברחבי הארץ, אך עדיין ממתינים לאישור משרד הבריאות לבדיקת קורונה ביתית שתימכר על המדפים בבתי המרקחת
צילום: קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל

דוד פפו, יו״ר הסתדרות הרוקחים: "הולך וגדל החשש שגל קורונה נוסף עומד בפתחנו, הגיע הזמן שנתחיל ליישם בארץ שימוש נוח ופשוט בבדיקות עצמיות" 

ממשלת גרמניה פותחת תחנות לביצוע בדיקות קורונה מהירות לצד המשך מבצע החיסונים. אחת מבין 26 תחנות לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות נפתחה לאחרונה במועדון לילה בברלין. סטודנטית שעבדה כרקדנית במועדון עד תחילת המגיפה, החלה לעבוד בתחנת הבדיקות שנפתחה במועדון לאחר שעברה הכשרה רפואית. תוצאות הבדיקה השלילית מאפשרות לתושבי גרמניה להיכנס לפעילות בדומה לתו הירוק שפעל בישראל עד לא מזמן. יודגש כי גם בישראל מתבצעות בדיקות מהירות, עוד מעיצומה של המגיפה באמצעות מאות מכשירי סופיה ניידים אשר הותקנו ביוזמת משרד הבריאות בבתי אבות, חדרי מיון ובפיקוד העורף עם תשובה תוך 15 דקות. במקביל נערכות בדיקות סופיה מהירות בתשלום, בעשרות תחנות בדיקה ברחבי הארץ. 

צילום: קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל

יחד עם זאת, בישראל, למרות המלצות מומחים עדיין ממתינים כבר כמה חודשים, לאישור משרד הבריאות לבדיקת קורונה מהירה ביתית שתימכר על המדפים בבתי המרקחת ורשתות הפארם. מדובר בערכת בדיקה מדויקת וחסכונית שפותחה על ידי חברת קווידל האמריקאית, עם תשובה תוך 10 דקות הנקראת QuickVue At-Home. הבדיקה כבר אושרה על ידי ה – FDA  ותימכר ללא מרשם במחיר זול במיוחד לשימוש עצמי למבוגרים, בני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל שנתיים בעזרת מבוגר.

דוד פפו, יו״ר הסתדרות הרוקחים ציין כי: "הולך וגדל החשש שגל קורונה נוסף עומד בפתחנו, הגיע הזמן שנתחיל ליישם בארץ שימוש נוח ופשוט בבדיקות עצמיות הנותנות מענה מהיר ואפקטיבי לציבור הישראלי, על נוכחות נגיף הקורונה בגופם, ועל ידי כך לבודד את עצמם באופן מיידי. מדובר בפתרון אפקטיבי המאפשר לקבל מענה מיידי לצורך חיוני. אנו נמצאים בפתחו של הקיץ, עונת הטיולים, הים, וחו״ל, על מנת שנצליח ליהנות מכל אלו, טוב יעשה משרד הבריאות אם יאפשר את שילובן של בדיקות הקורונה המהירות בארץ".

גם פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא אמרה לאחרונה בראיון לאולפן ynet כי לדעתה, כדאי גם לאפשר לאזרחים לבצע בדיקות קורונה עצמיות בביתם והדגישה: "אפשר לשים בדיקות מהירות בבתי מרקחת ולתת לאוכלוסייה לבדוק את עצמה", אמרה. "נניח שמישהו קצת מנוזל – הוא יוכל לעשות בדיקה בבית. חשוב לאתר עלייה בתחלואה, אם חלילה תהיה".

בסופיה ישראל מקבוצת רימיפארם, הדגישו כי: "ניתן לשחרר חלק מצוואר הבקבוק בנתב"ג ולהמשיך לעקוב אחר המגיפה, אנחנו מקבלים מאות פניות מאזרחים שרוצים בדיקה מהירה עם תשובה תוך 15 דקות לקראת טיסה לחו"ל. הגיעה השעה לאפשר לבצע בדיקה מהירה (בהתאם לדרישת מדינת היעד) אותה ניתן לבצע בעשרות תחנות בדיקה ליד הבית ובעתיד הקרוב גם בדיקה עצמית שתימכר בבית מרקחת. עלותן של הבדיקות המהירות, לאזרח היא מזערית לעומת בדיקות מעבדה והנגישות אליהן קיימת בכל רחבי הארץ".

לביצוע בדיקות מהירות בתשלום על פי הנחיות משרד הבריאות עם תשובה תוך 15 דקות, ניתן לפנות לסניפים מרכזיים של ביקורופא ולבצע בדיקה מהירה במחיר 69 שקלים בלבד. השירות קיים גם במתכונת דרייב אין, בעיר תל אביב בעלות של 90 שקלים בלבד באמצעות חברת מדיצ'ק ואף מגיע עד הבית או המשרד עם בדיקת סופיה מהירה דרך חברת יוסי אמבולנס. הבדיקה מיועדת גם לאנשים ללא תסמינים כלל ומזהה את הווריאנט ההודי. לבדיקה דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות והיא פריצת דרך שפותחה על ידי תאגיד קווידל האמריקאי. מדובר בבדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם ש

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
12 המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח שלנו
מאת נטורופת יגאל קוטין, הרבליסט קליני המוח הוא אחד האיברים החשובים...
אבוקדו, הזהב הירוק
מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי...
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
דילוג לתוכן