כל מה שחשוב לדעת על הרמת גבות באמצעות חומצה היאלורונית

כל מה שחשוב לדעת על הרמת גבות באמצעות חומצה היאלורונית
קרדיט: freepik

הגבות מהוות את המסגרת של העיניים ובגיל מסוים ולכן, נשים רבות (ובשנים האחרונות גם לא מעט גברים) נותנים להן תשומת לב ומקפידות לעצב אותן בצורה אסטטית ומחמיאה. יחד עם זאת, ברבות השנים הגבות מתחילות בהליך צניחה לכיוון העיניים, מה שמקנה לעיניים מראה עייף ומשווה לפנים נראות יותר מבוגרת, ופחות חיונית וזוהרת.

החדשות הטובות טמונות בעובדה שעולם טיפולי היופי (והחידושים אשר מהווים את נחלתו בשנים האחרונות), אינם מאכזבים גם את מי שמתמודד עם מצב של צניחת גבות. כחלק מכך, כיום ניתן למצוא לא מעט טיפולים מתקדמים, אשר נחשבים כיעילים בהשבת הגבות למקומן, כשלב בדרך למראה פנים צעיר, חיוני וזוהר יותר.

מדוע הגבות צונחות?

לצערנו, אי אפשר באמת להתחמק מהעובדה שברבות השנים יחל אצל כולם הליך של צניחת הגבות – כאשר, יש אנשים שתהליך זה מתחיל אצלם בגילאים מוקדמים יותר ויש כאלו שהינם ברי מזל ושאותה "צניחה" תחל אצלם בגילאים מתקדמים יותר.
המקור של צניחת גבות טמון בהיחלשותם של השרירים המצויים מסביב לעיניים ושל שרירי המצח.
צניחת הגבות משפיעה גם על כמות של העורך העודף באזור העפעפיים העליונים – מצב אשר עלול לבוא לידי ביטוי לא רק במראה עייף ומבוגר יותר, אלא במקרים הקשים יותר, גם בהקטנה של שדה הראייה – מה שעלול להסב פגיעה גם באיכות החיים.

חשיבות האבחון

עוד לפני שניכנס לשיטות באמצעותן ניתן לבצע הרמת גבות, ישנה חשיבות גבוהה להליך האבחון – אשר אמור להתבצע על ידי רופא מקצועי ומוסמך בתחום.
הרופא יבחן בצורה מעמיקה את אזור הגבות של המטופל ובהתבסס על ממצאיו יוכל לקבוע אם קיימת אפשרות להפנות אותו לטיפולי הזרקות (רבים ודאי כבר שמעו על הקשר שבין חומצה היאלורונית והרמת גבות),  או שהדרך היחידה להשגת התוצאה המבוקשת עוברת בהליך כירורגי ובהסרת עודפי עור מאותו האזור.
כמובן, שבמידה והרופא המאבחן המליץ על טיפולי הזרקות, יש לוודא שהרופא אשר יבצע את הטיפול הינו מנוסה ובעל מיומנות גבוהה בתחום – פנייה לרופא חסר ניסיון, עלולה לגרום לתוצאות שאינן סימטריות ולפגיעה בנראות הפנים ולכן, אין לקחת סיכונים מיותרים.

השיטות השונות להרמת גבות

להרמת גבות יש פתרון כירורגי, ניתוח בשם Brow Ptozis – אשר ייעודו להרים את הגבות כתיקון קוסמטי.
הודות לטכנולוגיה המתקדמת, אשר כאמור הגיעה במלוא עוזה גם לעולם טיפולי היופי, ניתן כיום ליהנות מתוצאות מרשימות ואיכותיות גם ללא צורך באותה התערבות כירורגית.
כל מי שיתחיל בחיפושים אחר הרמת גבות ללא ניתוח, יגלה לא מעט שיטות רלוונטיות ואפקטיביות, אשר רובן מבוססות על הזרקות – כאשר, מה שמשותף בין כולן זאת המטרה אליהן הן חותרות: לתקן את צניחת הגבות, לפתוח את הארובה של העין ולשפר הן את מראה האזור הספציפי הזה והן את נראות הפנים בכלל.
בין הטיפולים הנפוצים להרמת גבות ללא ניתוח ניתן לציין את הבאים: חומצה היאלורונית והרמת גבות כמו גם בוטוקס והרמת גבות.

הרמת גבות באמצעות חומצה היאלורונית


חומצה היאלורונית מהווה החומר אשר מצוי באופן טבעי בגופינו ולכן, היא נחשבת כבטוחה להזרקה.
לצורך הרמת גבות, הרופא מזריק כמות קטנה של חומצה היאלורונית באמצעות מחט ייעודית דקה במיוחד אל קצה הגבה.
בכדי שהטיפול ישיג את התוצאות אליהן הוא מכוון, יש צורך להקפיד על דיוק ההזרקות. בנוסף על כך, גם לטיב החומצה ההיאלורונית בה יעשה שימוש תהיה לא מעט השפעה על מידת ההצלחה.
החומצה ההיאלורונית בה עושים שימוש לצורך ההזרקות, מתבססת על חומרים אשר פותחו במעבדה וייעודם הוא לדמות למעשה את החומצה ההיאלורונית הטבעית אשר מצויה בגופינו – כאן חשוב לציין, כי החומצה מיוצרת בהליך "חקלאות חיידקית" והתוצאה המתקבלת איננה כוללת חלבונים זרים, כך שאין צורך לחשוש מתופעות אלרגיות שונות.

יחד עם זאת, ככל שתוצר המעבדה הינו איכותי יותר, כך גם התוצאות תהיינה מרשימות יותר ולא פחות חשוב מכך, הן גם יחזיקו מעמד לפרק זמן ארוך יותר – בשביל "לסבר את האוזן" ישנם מקרים בהם התוצאה התקבלת כתוצאה מהזרקת חומצה היאולורונית יכולה להחזיק לפרק זמן של כשנה.
כאמור, במידה וההזרקות תתבצענה בצורה מקצועית ואיכותית, התוצאה אמורה לבוא לידי ביטוי בגבות אשר חוזרות אל מקומן הטבעי, בעיניים אשר נראות פקוחות וערניות יותר ובמראה פנים חיוני, זוהר ומרשים יותר – ומיותר לציין שהנראות גם משפיעה על התחושה.

ההכנה להליך הטיפול

הזרקת חומצה היאלורונית אמורה להתחיל בפגישת היכרות עם הרופא המטפל – במהלכה הרופא אמור להציג את הליך הטיפול, את הסיבוכים האפשריים ואת המענה לשאלה אם אותו הטיפול יכול בכלל לענות על הצרכים והציפיות של המטופל או המטופלת הניצבים מולו.
אין צורך להיערך בצורה מיוחדת לקראת הטיפול, מדובר בזריקות שטחיות ובטיפול שהינו קצר יחסית. ההמלצה היחידה היא להגיע בין חצי שעה לשעה לפני מועד הטיפול, על מנת שיתאפשר למרוח את חומר האלחוש.

הליך הטיפול

טיפול הזרקות של חומצה היאלורונית נעשה במרפאה והוא נחשב לטיפול קצר אשר אורכו כשלושת רבעי שעה לכל היותר. כאמור, הרופא המטפל נוהג לעשות שימוש בחומר אלחוש ייעודי, כך שגם אם במהלך הטיפול תורגש תחושת חוסר נוחות מסוימת היא תהיה מינימאלית. מיד לאחר הטיפול, המטופל יכול לחזור הביתה ולהמשיך בשגרת חייו – ההוראה היחידה היא לנסות ולהימנע מפעילות מאומצת למשך מספר שעות לאחר הטיפול.

כאמור, כל מי שהגיעה לגיל בו הוא אינו שבע רצון ממראה הגבות שלו, אשר נובע בעקבות צניחתם כלפי מטרה, חשוב שיכיר לעומק את הקשר שבין  חומצה היאלורונית והרמת גבות – אותו הקשר בא כאמור לידי ביטוי בטיפול קצר ואפקטיבי, אשר יוביל לתוצאות מרשימות ואף מרחיקות לכת.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
בכל עונה אפשר ליהנות מפירות יער
פירות יער הם השם הכולל שניתן לסוגי גרגירים שונים שרובם...
כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל יוצא לדרך: כנס "אוכלים בריא" ה-14 ייערך בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי ה- 11-12 באפריל 2024
הרצאות מקצועיות ומעשירות בנושא מערכת העיכול, בריאות המוח, גיל המעבר,...
דילוג לתוכן