כיצד לדאוג לילדכם בתחום בריאות הילד בדרך הטובה ביותר

כיצד לדאוג לילדכם בתחום בריאות הילד בדרך הטובה ביותר
מקור pixabay

להיות הורה זה לא פשוט. הצורך להעניק לילדכם את הטוב ביותר הוא יום יומי והשאלות המתעוררות לגבי הדרכים לטיפול בתחום בריאות הילד חוזרות ועולות עם כל בעיה ובעיה המתעוררת. בריאותו של הילד היא תמיד בראש סדרי העדיפויות של ההורה ובכדי להחליט לגבי הדרך הנכונה לטפל בילד, ניתן לקבל סדנאות והדרכות בנושא הורות ובנושא דרכי הטיפול במחלות ובבעיות השונות המתעוררות במהלך הטיפול בילד.

מיום היוולדו, יש לילדיכם צורך במעקב רפואי ובטיפול רפואי פיזי ולעיתים אף טיפולים נפשיים. עוד לפני שישחררו אתכם לביתכם עם הרך הנולד, יעבור התינוק סידרה שלך בדיקות רפואיות, על מנת לוודא את מצב בריאותו טרם יציאתו את בית החולים בו הוא נולד.

הבדיקות הראשונות אותם יעבור ילדיכם יתחילו בטיפת החלב שם ינטרו את התפתחותו, משם אל החיסונים במהלך תקופת הגן ובתי הספר, טיפולי השיניים השונים וכמובן, ניטור ההתפתחות המוטורית והשכלית על ידי מוסדות החינוך ועל ידכם.

טיפת חלב

תחנות טיפת חלב, או כפי שנהוג לכנותם כיום "תחנות לבריאות האם והילד", הינן תחנות שכונתיות המופעלות על ידי לשכות הבריאות האזוריות ובמימונן כחלק מסל הבריאות הממלכתי ובמסגרת שירותי בריאות המוענק לאם ולילוד.

בתחנות אלו, תוכל האם לעבור סדנאות הורות, הדרכות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מעקב בתקופת ההיריון מעבר לביקורים אצל גניקןלוג ועוד.

לאחר לידתו של התינוק, במשך כל תקופת ינקותו, יעבור התינוק סדרה של בדיקות וחיסונים במסגרת ביקורים בטיפת החלב השכונתית. הבדיקות ינטרו את התפתחותו השכלית והמוטורית של התינוק ובתוך כך יינתנו המלצות לאם כיצד לטפל בבעיות המתעוררות בתוך התהליך או הפניות לטיפולים השונים.

תוכנית החיסונים אשר נקבעה על ידי משרד הבריאות ובהמלצתו מועברת לטיפת חלב כהנחיה אודות החיסונים אשר יעבור ילדכם במסגרת הטיפול בו בטיפת החלב. כל החיסונים אשר בהם יחוסן ילדכם במסגרת הטיפול בטיפת חלב אינם כרוכים בתשלום אך בתחילת התהליך תגבה אגרה סמלית. ניתן לקבל את החיסונים בקופת החולים או אצל רופא פרטי בתוספת תשלום עבור החיסון עצמו.

טיפולי שיניים

מעבר לנוהל שגרתי של בדיקת שיניים חצי שנתית, ביקור תקופתי אצל שיננית וטיפולי שיניים שגרתיים שוטפים לסתימת חורים והדרכות שיננית על צחצוח שיניים, קיימים מצבים רבים בהם נדרשים ההורים להוציא הון על טיפולי שיניים מקיפים יותר הכוללים יישור שיניים ופלטות לילדיהם. מספר קופות חולים הודיעו לאחרונה כי כל טיפולי השיניים לילדים מתחת לגיל שש יהיו ללא תשלום לבעלי ביטוח בריאות בעלי כיסויים משלימים מסוגים שונים.

בעיות גדילה בתחום בריאות הילד

ילדים הסובלים מחוסר איזון הורמונאלי או מבעיות בייצור הורמון גדילה על ידי בלוטת התריס, סובלים מבעיות גדילה. הטיפול הנפוץ בילדים עם בעיות מסוג זה הוא על ידי מתן תוספת סינטטית של הורמון גדילה בזריקות על ידי רופאי ילדים. הטיפול נועד בכדי לסייע לילדים לגדול בקצב מהיר יותר ולצמצם את הפער שנוצר בינם לבין ילדים בני גילם.

הזריקות הן תת עוריות וניתנות על ידי מזרקים מסוג "עט" אשר במרבית המקרים אינן כואבות. לטיפול באמצעות הורמון הגדילה אין כמעט תופעות לוואי ומשך הטיפול משתנה מילד לילד בהתאם לתגובתו ובכל מקרה לא ניתן להמשיך הטיפול אצל בנים מעל לגיל 17 ואצל בנות עד גיל 15.

באתר תוכלו למצוא מאמרים נוספים ומידע על בריאות הילד, רפואת ילדים כללית, דרכי טיפול בבעיות השונות, ואף אינדקס בריאות נרחב הכולל מידע על מרפאות המתמחות ברפואת המשפחה, רופאי ילדים ועוד.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה - תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך...
חשיפה לפיצוצים ואזעקות מגבירה את הסיכון לטנטון
אחת הסיבות להופעת טנטון היא חשיפה לרעש עוצמתי, כמו שאנו...
מדריך בטיחות של מד"א לקראת חג הסוכות
כמדי שנה, מפרסם מגן דוד אדום מדריך בטיחות לקראת חג...
חכמים בשמש גם בפסח
בעקבות פתיחת עונת הרחצה ולקראת חול המועד פסח, האגודה למלחמה...
הפיתוח החדש שאושר על ידי התקן האירופאי ומאט את הידרדרות הראייה מגיע לישראל
בסופו של דבר השהייה המרובה בחללים סגורים ללא חשיפה לאור...
עולים כיתה
בין אם שנת הלימודים תיפתח כסדרה או שלא, חשוב להתכונן...
דילוג לתוכן