התמכרויות שונות דורשות גישות שונות

התמכרויות שונות דורשות גישות שונות
קרדיט: CANVA

התמכרויות רבות במאה ה-21 הולכות והופכות להיות נפוצות יותר, מסיבות שונות. מלבד התמכרות לחומרים מזיקים שגורמים לנזק בריאותי ולמוות, יש גם סוגים שונים של התמכרות לסוגי התנהגות הרסנית שמשבשת את החיים ומפרקת את המשפחה. התמכרות כזאת מחייבת התייחסות מיוחדת וגישה שונה אבל בבסיסה היא התמכרות כל התמכרות אחרת ולכן יש להתייחס אליה בצורה דומה – התנקות ראשונית ולאחר מכן בניית תכנית שגרה עם תמיכה וטיפול על מנת למנוע את הנסיגה לדפוסי התמכרות שוב. כדי להגיע למצב שבו אתם יכולים כבר לנהל את החיים שלכם אחרת, אתם זקוקים לטיפול מסור באשפוז שיעזור לכם להתחיל את ההחלמה. מוסד גמילה מהימורים שיש לו תכניות גמילה ייעודיות למכורים מהימורים כמו גם למכורים לחומרים שונים כמו סמים ואלכוהול, יכול להיות הצעד הראשון לכך. אם אינכם יכולים להגיע לשם לבד אנשי המקצוע של המוסד יוכלו להגיע אליכם ולעזור לכם להתאשפז ולהתחיל את הגמילה שלכם בצעד ראשון. לאחר מכן, אנשי מקצוע כמו במרכז הגמילה רנסנס – ויקטוריה יבנו לכם את התכנית שתתמוך בכם ותלווה אתכם בטיפול מתאים.

תרופות אינן רק מצילות חיים

תרופות והתמכרות אליהן בכל מיני סוגים הפכה למכה לא רק בישראל אלא גם בעולם, ולכן יש היום יותר מודעות לתלות ההולכת וגוברת של אנשים בתרופות. אלה יכולות להיות תרופות משככות כאבים ואלה יכולות להיות תרופות נוספות שגורמות לתלות בעייתית. יש היום תכניות גמילה מצוינות שיכולות לעזור לכם להיגמל מהקביים שהן משמשות ליותר מדי אנשים ולשחרר אותם לנהל חיים בריאים ונקיים. בין היתר, יש אנשים שלהם דרושה גמילה מתרופות פסיכיאטריות משום שהתלות שלהם מורכבת מאוד ואינה רק גופנית. להם יש להתאים תכנית טיפולים שיש בה דגש על טיפול בסיבות שהביאו אותם להשתמש בקביים אלה שקשה להניח בצד ולעמוד על רגליהם בעצמם.

כיצד להמשיך הלאה?

לא תמיד מכורים לתרופות ולחומרים שונים רוצים לעשות זאת בעצמם, או מצליחים לבצע את הצעד החשוב של פנייה למרכז גמילה. בשביל זה נחוצים בני משפחה ועובדי המרכז שבאים הביתה לפעמים, ועוזרים לשכנע ולהוביל אנשים לגמילה. זה חיוני וזה מקובל, וזה לפעמים הצעד שמציל חיים גם כאשר אתם לא בטוחים שאתם יכולים לעמוד בזה. תכניות הגמילה במרכז גמילה מקצועי יכולות להציל את החיים שלכם מהתמכרות מזיקה שמונעת מכם לחיות את החיים שלכם במלוא הפוטנציאל שלכם, וזה שווה התערבות מקצועית. מרכז הגמילה רנסנס – ויקטוריה מסייע לכם לצאת מהתמכרות ולצעוד לעבר חיים אחרים, בריאים יותר. חייגו אלינו 1-800-205-077

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
12 המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח שלנו
מאת נטורופת יגאל קוטין, הרבליסט קליני המוח הוא אחד האיברים החשובים...
אבוקדו, הזהב הירוק
מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי...
דילוג לתוכן