האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה – תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"

האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה – תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
צילום: האגודה למלחמה בסרטן

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך היום (שני 12.2.2024) דיון בנושא חידושים מדעיים וגישות חדשניות בטיפול במחלת הסרטן לציון יום הסרטן הבינלאומי.

לקראת יום הסרטן הבינלאומי 2024 פרסמה האגודה למלחמה בסרטן נתונים מעודכנים ופרטים על מחקרים מדעיים חדשים. בין היתר, על פי הערכת האגודה, בשנת 2023 אובחנו בישראל כ-31,000 נשים וגברים עם סרטן, וכ-11,000 נשים וגברים נפטרו מהמחלה. על פי נתוני הסוכנות הבין-לאומית לחקר הסרטן (IARC) בארגון הבריאות העולמי בתוך כ-16 שנה מהיום, כלומר בשנת 2040, יאובחנו בעולם כ-28.9 מיליון בני אדם עם מחלת הסרטן. בשנת 2020 מספרם עמד על כ-19.3 מיליון. כלומר מדובר בגידול של כ–50% לערך. על פי הערכות הסוכנות, אחד מכל חמישה גברים ואחת מכל שש נשים ברחבי העולם יחלו בסרטן במהלך חייהם ואחד מתוך שמונה גברים ואחת מתוך 11 נשים בעולם ימותו כתוצאה מהמחלה.

על פי נתוני משרד הבריאות שיעור היארעות הסרטן (מספר מקרים לכל 100 אלף תושבים) בישראל גבוה מהממוצע בעולם – ישראל נמצאת במקום 45 (שהוא נמוך יחסית) מקרב 50 המדינות עם השיעורים הגבוהים. למרות זאת, שיעור התמותה מסרטן אצלנו נמוך ביחס לעולם – ישראל נמצאת במקום ה-89. זאת, עקב גילוי מוקדם, ומערכת ציבורית יעילה, כמו גם טיפול נגיש בסל הבריאות.

פרופ' משה מיטלמן המכהן כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן, בהתנדבות, ישתתף בדיון בוועדת המדע ויסביר כי: "בשני העשורים האחרונים חלה התקדמות מרשימה בעולם וגם אצלנו בתחום המחקר, הבנת המחלה, ופיתוח כלים חדשניים המסייעים לאבחון וטיפול. אלא שהפער בין הרצוי והמצוי הולך וגדל. אנו עדיין במקום טוב, אבל אם נרצה להישאר במקום כזה, ואף להתקדם – יהיה צורך לתת גם למלחמה זו עדיפות. תידרש השקעה משמעותית במחקר, במיוחד בחוקרים הצעירים, וביישום הכלים החדשים והמודרניים בתחום המניעה, האבחון והטיפול, כולל הכללת התרופות החדשות בסל הבריאות הציבורי. האגודה למלחמה בסרטן מסייעת ותמשיך לסייע במקומות שבהן אין פעילות של המדינה או הקופות, בקרב כל מגזרי האוכלוסייה אך נדרשת התגייסות רחבה יותר למען הדורות הבאים".

 

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
דילוג לתוכן