איך מזהים חור בשן?

איך מזהים חור בשן?
קרדיט: Freepik

חור בשן אף פעם זה לא דבר נעים, אך מדובר על בעיה נפוצה מאוד איתה מתמודדים אנשים רבים. לכל אחד מאיתנו יהיה בשלב מסוים חורים בשיניים, לא משנה כמה ננסה להימנע מהם. עם זאת כמות החורים משתנה בין אנשים שונים בהתאם להיגיינה ולפרמטרים נוספים. במאמר הבא אנו נסביר לכם בדיוק כיצד תוכלו לזהות חור בשן. אינכם צריכים להיות רופאי שיניים כדי לחשוד שיש לכם חור בשן המחייב מענה הולם. ברגע שאתם מזהים את החור בשן, תוכלו לפעול בהתאם כדי למנוע בעיות נוספות. מי שלא יטפל בזמן בחורים בשיניים עשוי למצוא את עצמו מתמודד עם בעיות רבות בעתיד. המאמר נכתב בשיתוף מרפאת שיניים בניהולו של ד״ר שוורץ המציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים.

מדוע נוצרים חורים בשיניים?

האמת היא שאין סיבה אחת ספציפית שבגינה נוצרים חורים בשיניים בסבירות גבוהה. כל אחד יכול למנות את הבעיות הנכונות והמתאימות לו באופן אישי לעומת אחרים. חשוב שתכירו את כל הסיבות הנפוצות להיווצרות חורים בשיניים, גם אם הם אינם נוגעים לכם בשלב הנוכחי. חורים בשיניים יכולים להיווצר בגלל גורמים גנטיים שעוברים בתורשה בין בני משפחה. היגיינת פה לקויה עשויה גם היא להגביר את הסיכויים להתמודדות עם חורים בשיניים. אי טיפול בבעיות שיניים בזמן עלול להוביל בשלב מתקדם להיווצרות חורים ולעוד בעיות מגוונות.

כיצד ניתן לזהות חור בשן?

רק כאשר החור יהיה מאוד עמוק ומשמעותי תוכלו לראות אותו בשן עצמה. לרוב חורים בשיניים אינם נראים מכיוון שהם נמצאים באזורים נסתרים מעין. אין זה אומר שלא תהיה לכם האפשרות לזהות את החורים בזמן המתאים. הדרך הכי קלה לזהות חורים בשיניים תהיה על ידי חוסר הנעימות שהם יוצרים. ברגע שנוצר חור בשן תתחילו להרגיש אי נעימות בעת אכילת ושתיית מזונות קרים, חמים ומתוקים. אם התחלתם להרגיע חוסר נעימות לא מוסברת סימן שיש משהו לטפל בו. מעבר לעובדה הזו, יכולים להיות כאבים לא ברורים המגיעים בתדירות משתנה מהאזור הבעייתי.

איך מטפלים בחורים בשיניים?

חשוב מאוד לגשת לרופא השיניים מיד עם ההבנה כי ישנה בעיה שחובה לטפל בה. אל תחכו עוד קצת זמן לראות אם הדברים מסתדרים כי חורים בשיניים לא ייעלמו סתם כך. כל יום שעובר רק עלול להעמיד אתכם במצב לא נעים ולהתמודדות עם בעיות חמורות בהרבה. רופא השיניים ימלא את החור בחומר מיוחד שמשתלב עם השן עצמה. מה שאומר שהחומר יספק לשן את המראה הרצוי, וימנע את כל הכאבים. הטיפול נקרא סתימה מכיוון שהוא סותם את החור שנוצר בשיניים. במקרים חמורים יותר כאשר השן כולה הרוסה הרופא יעשה כתר שנועד להחליף את השן הבעייתית.

כך תוכלו למנוע היווצרות חורים בשיניים

לא תמיד תהיה לכם היכולת למנוע היווצרות של חורים בשיניים. לא פעם תגלו כי למרות משני הזהירות, תמצאו את עצמכם בסיטואציה בה החורים פשוט מופיעים. הסיבה שקשה למנוע חורים בשיניים היא שלא תמיד יודעים מראש מה עלול לגרום להם. הדרך הכי טובה למנוע חורים בשיניים תהיה לצחצח את השיניים פעם ביום ולשמור על היגיינת הפה. ברגע שאתם שומרים על היגיינת הפה, אין סיבה שתתמודדו עם בעיות לא נעימות. מעבר לעובדה הזו, תוכלו גם לגשת לרופא השיניים אחת לכמה חודשים כדי לעשות בדיקה כללית לחלל הפה. במסגרת הבדיקה הכללית ניתן יהיה לזהות חורים בשיניים שהולכים להיווצר, ולטפל בהם בצורה מיידית. תמיד חשוב להיות עם האצבע על הדופק כאשר זה נוגע לחורים בשיניים.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
מחקר חדש בכתב העת היוקרתי בעולם מצא שאלצהיימר מתחיל כ -18 שנה לפני האבחון הקליני
כ - 150,000 איש בישראל מתמודדים עם המחלה, שנפוצה יותר...
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
דילוג לתוכן