אוסטרליה תאסור ייבוא סיגריות אלקטרוניות. האגודה למלחמה בסרטן: "צעד חיוני שמתאים גם לישראל, לאור מגיפת הווייפ בבני הנוער"

אוסטרליה תאסור ייבוא סיגריות אלקטרוניות. האגודה למלחמה בסרטן: "צעד חיוני שמתאים גם לישראל, לאור מגיפת הווייפ בבני הנוער"
קרדיט: האגודה למלחמה בסרטן

ממשלת אוסטרליה נלחמת במגפת עישון סיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער והודיעה היום (2.5.23) על שורה של צעדים משפטיים נמרצים שנועדו לבלום את מגפת הסיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער. שר הבריאות האוסטרלי ציין כי "סיגריות אלקטרוניות 'נמכרו' לממשלות וקהילות ברחבי העולם כמוצר עזר לגמילה עבור מעשנים. הן לא 'נמכרו' כמוצר פנאי ובמיוחד לא נמכרו כך לילדים שלנו. אבל לזה הן הפכו: למוצר שמיועד לילדים שלנו, שנמכר לצד ארטיקים וחטיפי שוקולד. סיגריות אלקטרוניות מכילות 200 כימיקלים רעילים שאינם צריכים להיכנס לריאות, אותם כימיקלים שתמצאו במסיר לק ובקוטל עשבים. בדיוק כמו שעשו בזמנו עם סיגריות רגילות, חברות הטבק לקחו עוד מוצר ממכר, עטפו אותו באריזה מבריקה והוסיפה טעמים כדי ליצור דור חדש של מכורים לניקוטין. זה חייב להסתיים."
בין הצעדים פורצי הדרך שממשלת אוסטרליה תנקוט בהם: איסור גורף של יבוא סיגריות אלקטרוניות ללא מרשם, איסור על ייבוא סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות, הגבלות על טעמים, וכמות הניקוטין, חובת אריזות אחידות למוצרי אידוי.
משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מסר בתגובה כי: "אנו מברכים על המהלך ובטוחים שהוא יאושר ויתקבל. מדובר בצעד חיוני שמתאים גם לישראל, לאור המגיפה בארץ של בני נוער וילדים המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות ומשיגים את המוצר בקלות כמו קרטיב בקיוסק. אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול את יישום האיסור המוחלט גם בישראל. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים".
עוד הוסיפו באגודה למלחמה בסרטן: "אנו שבים ושולחים תנחומים למשפחת קלר על מותו בטרם עת של מידן ומזכירים לציבור שסיגריות אלקטרוניות הן מוצר מסוכן אשר גורם לתלות פיזית ונפשית. מחקרים מדעיים מצאו קשר לתסמינים כמו שיעול, הקאות, סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, ופגיעה במערכת הנשימה והריאות. כמו גם, נזקים להתפתחות המוח אצל בני נוער וצעירים המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה. נדגיש כי למרות שחברות הסיגריות האלקטרוניות מקדמות אותן כחלופה נקיה, ללא עשן וללא סרטן, מחקרים חדשים כבר מצאו שינויים גנטיים הקשורים להתפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה, באיזור הריאות ובשלפוחית השתן אצל המשתמשים".

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
מחקר חדש בכתב העת היוקרתי בעולם מצא שאלצהיימר מתחיל כ -18 שנה לפני האבחון הקליני
כ - 150,000 איש בישראל מתמודדים עם המחלה, שנפוצה יותר...
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שינה טובה
אוניקס - שינה טובה וטיפול אנטי אייג ינג
שינה טובה שינה טובה היא חיונית לרווחה כללית ולתפקוד מיטבי. שינה...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
דילוג לתוכן