רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו: מתי אפשר לקבוע שהרופא התנהל בחוסר אחריות?

רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו: מתי אפשר לקבוע שהרופא התנהל בחוסר אחריות?
קרדיט:freepik

מטרת בדיקת גסטרו היא לזהות בעיות במערכת העיכול, והאבחון דרוש לטיפול נאות במחלות שעלולות להתפתח. הבדיקות הנפוצות ביותר הן גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה, אבל בהתאם לשיקול הדעת של הרופא והצרכים הרפואיים, אפשר לבצע גם בדיקות אחרות.

כמו בכל הליך רפואי אחר, גם בדיקת גסטרו עלולה להניב תוצאות שגויות שלעתים תהיינה הגיוניות כחלק מההליך, אבל במקרים אחרים הטעויות מצדיקות תביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו.

סיבוכים שנובעים מבדיקת גסטרו

בדיקות גסטרו, כמו קולונוסקופיה, גסטרואנטרולוגיה, ERCP או בדיקות אחרות, כרוכות בסיבוכים וסיכונים. למרות שברוב המקרים סיבוכים אלו אינם נוגעים לטעויות הרופא אלא למצב הרפואי של המטופל וחומרת מחלתו, לפעמים הסיבה עלולה להיות רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו.

כך, למשל, אם במהלך בדיקת קולונוסקופיה הרופא לא הקפיד על מידת הזהירות המצופה ממנו, או שביצע את הבדיקה בפזיזות, הוא עלול לנקב את המעי. במקרה זה, עורך דין לרשלנות רפואית יכול להוכיח בבית המשפט רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, עם הצגת סרטון ההליך ועדות של רופא מומחה.

סיבוכי רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו שנוגעים להרדמה

במקרים אחרים של סיבוכי בדיקות גסטרו, ההרדמה שהמטופל מקבל לפני הבדיקה עלולה להיות שגויה. היות והבדיקה מוגדרת כהליך פולשני, יש לבצע אותה תחת הרדמה או טשטוש, ולמרות שזוהי בדיקה בטוחה יחסית, קיים סיכון להתרחשות סיבוכים שונים.

הסיבוכים השכיחים שנוגעים להרדמה הם תגובה אלרגית של המטופל לחומר ההרדמה, היפוקסיה, או קשיי התעוררות. אם מצבים אלו מתרחשים, הרופא צריך לדעת איך להתמודד איתם באופן הולם ומקצועי, ואם הוא נכשל, ניתן להגיש נגדו תביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו.

התנהלות רשלנית של הרופא

בדיקת גסטרו מתבצעת ברוב המקרים כדי לאבחן מגוון מצבים רפואיים כגון:

  • כיבי קיבה
  • סרטן המעי הגס
  • מחלות דרכי מרה
  • מחלת צליאק
  • או מחלות ומצבים רפואיים אחרים.

במקרים אלו, על הרופא מוטלת האחריות העיקרית לבצע את הבדיקה בהצלחה, לאבחן במקצועיות את המצב הרפואי של המטופל, להסיק את המסקנות הנכונות, ולהרכיב תכנית טיפול.

אם הרופא אינו מבצע את הבדיקה באופן אחראי וזהיר, לא ניתן לקבוע אבחון הולם, מה שיוביל למצב בו המטפל לא יקבל את הטיפול הדרוש, ובחלק מהמקרים, התוצאות של התנהלות זו עלולות להיות הרות גורל.

עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו

בחלק מהמקרים, אבחון מוקדם ומדויק של מחלות דרכי העיקול יכול להציל מטופלים ממוות. לדוגמא, גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס חיוני להגדלת סיכויי ההחלמה מהמחלה. בהתבסס על הממצאים המדויקים של בדיקה שבוצעה כראוי, ניתן להסיר את הגידול בזמן ולמנוע התפשטות גרורות בגוף.

אבל במקרה של שיהוי באבחון או קביעת אבחון שגוי של מחלות ובעיות גסטרו, המטופל עלול לסבול מהחמרה משמעותית במצבו הרפואי, ולעתים ההשלכות הן מוות.

במקרים אלו, המטופל או בני משפחתו יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית בבדיקת גסטרו, שתופנה נגד הרופא המטפל, הצוות הרפואי או בית החולים. השופט יבחן את נסיבות המקרה, יעיין במסמכים הרפואיים הרלוונטיים, ישמע את עדות הרופא המומחה בדיונים המשפטיים ויקבע בהתאם את הפיצויים ההולמים.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
האם ידעתם שחומרי ניקוי רבים עלולים להוות סכנה בריאותית ממשית?
6 טיפים לניקיון בטוח והמלצות חשובות ליום שאחרי הניקיון בין אם...
תקווה חדשה בטיפול בדיכאון וחרדות
דיכאון וחרדות הם הפרעות נפשיות נפוצות המשפיעות על מיליוני אנשים...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
בריאות בצלחת... מתכון מנצח לחג הפסח: קציצות בשר אפויות בתוספת תפוחי אדמה
את הקציצות האלו לא תרצו לפספס בחג הפסח, הן מהוות...
שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית ליצירת החיוך המושלם
חולמים על חיוך מושלם? מחקרים מראים שחיוך יפה ובריא תורם...
האם כל אדם עם בעיה פסיכיאטרית חייב להתאשפז?
רבים מאיתנו אומנם כבר מודעים לכך שיש אנשים שסובלים מבעיות...
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
בכל עונה אפשר ליהנות מפירות יער
פירות יער הם השם הכולל שניתן לסוגי גרגירים שונים שרובם...
כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל יוצא לדרך: כנס "אוכלים בריא" ה-14 ייערך בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי ה- 11-12 באפריל 2024
הרצאות מקצועיות ומעשירות בנושא מערכת העיכול, בריאות המוח, גיל המעבר,...
דילוג לתוכן