סוגי ציפויים לשיניים ומהו הציפוי הפופולרי ביותר?

סוגי ציפויים לשיניים ומהו הציפוי הפופולרי ביותר?
מקור freepik

אנשים רבים שאינם מרוצים מהחיוך שלהם יכולים להגיע אל קליניקה המספקת טיפולי ציפוי שיניים ללקוחותיה ולסדר את השיניים והחיוך שלהם. מרבית האנשים המבצעים ציפוי לשיניים עושים זאת מסיבות אסתטיות בלבד אולם ישנם גם אנשים שבשל שן שבורה, שיניים רקובות או בעיה בריאותית אחרת מגיעים לסדר את השיניים ומסדרים ציפוי לשיניים. יש מגוון רחב של סוגי ציפויים, כאשר הסוגים הפופולריים ביותר מבוססים על חרסינה.

סוגי ציפויים לשיניים:

  • ציפוי חרסינה למינייט וניר – ציפוי חרסינה פוצלן למינייט הנחשב לפופולרי מאוד. אלה מגיעים כציפויים דקים של 0.2 מ"מ ובדרך כלל משתמשים בהם לציפוי השיניים הנחשפות במהלך החיוך בלבד. אלה נחשבים לציפויים טובים שלא משנים את צבעם לאורך הזמן והמטופל יכול לבחור את הצבע והצורה הרצויים לו. בדרך כלל ניתן להגיע לתוצאות בתוך 2 פגישות בלבד.
  • ציפויי EMAX – מסייעים גם במקרה של עקמומיות קלה בשיניים. עמידים וחזקים לאורך שנים רבות ולא משנים את צבעם. ניתן לשלב את הציפויים הללו גם כאשר צריך לבצע כתרים. החיסרון שלהם הוא עלות הציפויים והצורך בהשחזת השיניים.
  • ציפויים מזירקוניה – ציפויים נהדרים המספקים פתרון מקצועי במקרים קליניים רבים. אלה מסייעים בעיקר במקרים שבהם צריך לשחזר חלק מהשיניים עם גשר מזירקוניה וניתנים לייצור מאותו החומר והצבע להפקת מכלול שיניים בעלי צבע זהה.
  • ציפוי קומפוזיט – אם אתם מחפשים ציפוי שהוא לא חרסינה, שהוא זול יותר ושאפשר לעשות אותו תוך טיפול אחד זה יהיה ציפוי קומפוזיט. החיסרון של ציפוי זה הוא העובדה שהוא כן מתלכלך מכתמי צבע מאכל וצריך לחדש את הציפוי לאחר כמה חודשים לערך.

אופן הטיפול של ציפויי חרסינה לשיניים:

כאמור ציפויי חרסינה לשיניים יהיו הציפויים הפופולריים והמומלצים ביותר. הטיפול אורך בין 2 ל3 פגישות תלוי בקליניקה וברופא המטפל. הפגישה או שתיים הראשונות יהיו בעיקר בדיקות ייעוץ ובדיקות קליניות של המטופל. לאחר מכן יתבצע תיאום ציפיות והמטופל יבחר את הצבע והצורה הרצויים של הציפויים שלו. לבסוף יתבצעו מדידות של השיניים וחלל הפה של המטופל והנתונים יישלחו למעבדה מיוחדת לייצור הציפויים. בינתיים הרופא יכין ציפוי מעבר וידביק אותו על שיניו של המטופל שהוא יוכל להתרשם לתקופה ניסיונית מהציפוי, ההרגשה שלו וכו'. במידה וצריך לבצע תיקונים או שינויים זה יהיה הזמן לבקש אותם. בפגישה שלאחר מכן כאשר הציפויים יגיעו והמטופל יאשר זאת הרופא יסיר את הציפוי הזמני וידביק את הציפוי הקבוע. הציפוי הקבוע יודבק על כל שן בנפרד כך שהמטופל יוכל להמשיך להעביר חוט דנטלי ולדאוג לבריאות חלל הפה.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
אוהל צבאי: תכונות, שימושים ויתרונות
אוהלים צבאיים הם חלק קריטי בפעולות צבאיות, המספקים מחסה, אחסון...
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
בכל עונה אפשר ליהנות מפירות יער
פירות יער הם השם הכולל שניתן לסוגי גרגירים שונים שרובם...
כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל יוצא לדרך: כנס "אוכלים בריא" ה-14 ייערך בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי ה- 11-12 באפריל 2024
הרצאות מקצועיות ומעשירות בנושא מערכת העיכול, בריאות המוח, גיל המעבר,...
ציוד למרפאuת שיניים – האיכות חשובה!
כמובן שרופאי השיניים רוצים לתת למטופלים שלהם את הטיפול הטוב...
ברוח חג הפורים, מאכלים בתחפושת: כל מה שרציתם לדעת על סוגי מזון שמתחפשים למזון בריאות אך הם אינם בריאים בכלל
לכולנו חשוב לשפר את התזונה ולאכול בריא יותר. תעשיית המזון...
הפלה עם כדורים בישראל אפשרית עד שבוע 9 להריון נכון לשנת 2024
מדובר בהליך בטוח המבוצע בישראל ובכל רחבי העולם בהריונות תקינים,...
שינה טובה
מהי השיטה הלפטינית ולמה היא מצליחה להוביל לירידה במשקל?
גם רעב וגם שובע הן תחושות עוצמתיות. ההשפעה שלהן על...
איך לבחור מומחה מתיחת בטן בצורה נכונה?
בחירת מומחה למתיחת בטן היא החלטה משמעותית הדורשת שיקול דעת...
האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה - תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך...
דילוג לתוכן