מידע על טיפולים היחודיים לבריאות האישה

מידע על טיפולים היחודיים לבריאות האישה
מקור pixabay

מלבד שירותי בריאות כלליים להם נזקק כל אדם במהלך חייו, צרכים רפואיים בתחום בריאות האישה הם שונים ומורכבים יותר מצרכים רפואיים של הגבר. הנערה המתבגרת תזדקק להכוונה וליעוץ גניקולוג בנושא המחזור והדרכה מינית ראשונית בכל הנוגע לאמצעי מניעה ומין בטוח, האישה ההרה תזקק לטיפולים מיוחדים אם בשלבים הקודמים להריונה או כאשר יש קושי בכניסה להריון, בתוך תקופת ההריון למעקב אחר התפתחות העובר, לאחר הלידה ולטיפול במחלות השונות אשר משויכות למין היפה.

בכדי לתת מענה לצרכיהן הרפואיים של הנשים במדינה ובמסגרת סל שרותי בריאות ממלכתי הוקמו על ידי קופות חולים שונות ועל ידי ארגונים פרטיים מרכזים בתחום בריאות האישה, אשר משמשים למתן שירותים רפואיים עבור האישה, זאת מעבר לטיפולים שגרתיים ולצרכים היום יומיים, אותן תקבל האישה במסגרת קופות חולים על ידי פנייה אל רופא נשים במרפאה הקרובה למקום מגוריה דרך קופת חולים.

מרכזי בריאות האישה

כאמור, על ידי ארגונים פרטיים העובדים במסגרת סל שרותי הבריאות ובשיתוף עם קופות החולים השונות, הוקמו בארץ בפריסה רחבה מרכזים לבריאות האישה. המרכזים כוללים טיפולים אשר ניתנים במסגרת סל שרותי הבריאות הממלכתי, בדיקות גניקולוגיות, אך מאגדים בתוכם גם טיפולים שונים המיועדים לנשים אשר אינם במסגרת סל הבריאות.

הטיפולים המוצעים ברוב מרכזי הבריאות לאישה הם: טיפולי הריון ולידה – בדיקות ויעוץ גנטי, בדיקת אולטרא סאונד ראשונים לאיתור מומים בעובר, סקירה מוקדמת ומאוחרת, מרפאות פוריות, מעקב הריון וגניקולוגיה שלאחר הלידה. טיפולי גיל המעבר – מבדיקות לצפיפות העצם ואבחון מחלות דלדול העצם, מרפאות מטבוליות, מרפאות גניקולוגיות, הדרכה על תזונה נכונה ופעילות גופנית המתאימה לגיל המעבר וקיום הרצאות וסדנאות בנושא. טיפוליים אסתטיים – טיפולי פנים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי עור והעלמת ורידים.

מלבד הרפואה הקונבנציונאלית קיימת גם רפואה אלטרנטיבית בכל הנוגע לבריאות האישה ועוסקת בטיפולים גינוקולוגיים וטיפולי פוריות בשיטות טבעיות ומשלימות.

טיפולי פוריות

נושא טיפולי פוריות במדינת ישראל הוא מהמתקדמים בעולם בתחום בריאות האישה. בעיות הפוריות של הזוגות המנסים להביא ילד לעולם נובעות מסיבות רבות, כאשר 40% מהמקרים קשורים באי פוריות הגבר. לאחר אבחון בעיית הפוריות על ידי הגניקולוג בקופות החולים, יופנו הזוגות אל טיפולי הפוריות השונים.

טיפולי הזרעה

הטיפול הראשוני אשר ייבחן על ידי רופא הנשים יהיה תהליך הנקרא הזרעה. ההזרעה מתבצעת על ידי החדרת זרעו של בן הזוג אל חלל הרחם של האישה, לאחר תהליך השבחה של זרע הגבר. תהליך זה מתאים לטיפולי פוריות בהם אובחן זרע הגבר כדליל או בבעיות תנועתיות של הזרע, או כאשר אובחנה בעיה בריר תעלת צוואר הרחם, אשר מפריע לזרע להגיע אל הביצית.

טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF)

במידה וטיפול ההזרעה לא צלח, או כאשר הומלץ על כך מראש על ידי הגניקולוג, ניתן יהיה להגיע אל מרפאות ה IVF, ההפריה החוץ-גופית. טיפולי ה IVF עצמם והתרופות ההורמונאליות המשמשות את הטיפול מסובסדות על ידי סל הבריאות הממלכתי, עם זאת, מחירי התרופות גבוהים וגם לאחר השתתפות קופות החולים יעלו למטופלת אלפי שקלים.

בטיפול זה, לאחר סדרה של זריקות אותן עוברת המטופלת בכדי לגרות פעילות רחמית, יישאבו ביציות מהרחם, אליהן יוחדר בהתערבות מיקרוסקופית זרע הגבר, פעולה זו נקראת "מיקרו מניפולציה". במקרים אחרי, כאשר זרע הגבר מספיק חזק, יונחו הזרע והביצית זו לצד זו והפעולה תתבצע באופן טבעי.

למידע נוסף על שמירה על בריאות הילד לאחר הלידה, לחץ כאן: רפואת ילדים.

חשיבות הביקור אצל הגניקולוג

ביקורת קבועה אצל גינקולוג היא המפתח לשמירה על בריאות האישה ולמניעת מחלות זיהומיות שונות, מחלות מין, גידולים סרטניים, שמירה על הריון תקין ובריאות כללית של האישה.

ההתפתחות וההתמקצעות בתחום רפואת נשים בישראל שיפרו את נושא בריאות האישה והמודעות לחשיבות על שמירתה כבר מגיל צעיר טרם קבלת המחזור, מגוון אפשרויות הטיפול הקיימות היום מאפשר לכל אישה לבחור את הטיפול הדרוש לה והגניקולוג המתאים לה בין אם דרך קופת חולים או רופא פרטי.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה - תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך...
תזונה ואורח חיים בריא גם במילואים: תוכנית דיגיטלית חדשה לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא בימי מילואים מבית 'חלי ממן' ובשיתוף קהילת המילואימיות
8 שבועות של תכנית דיגיטלית, ליווי מדויק ופרקטי עם חלי...
ממשיכות להילחם גם בסרטן צוואר הרחם: שבוע המודעות הבין-לאומי בצל המלחמה: כל מה שחשוב לדעת על סרטן צוואר הרחם בישראל
לרגל שבוע המודעות לקידום המאבק בסרטן צוואר הרחם, המצוין בכל...
בפתחה של השנה החדשה, כך תשמרו על כושר ומוטיבציה בקלות בעונת החורף
בכל עונות השנה, שמירה על שגרת כושר קבועה היא חלק...
חשיפה לפיצוצים ואזעקות מגבירה את הסיכון לטנטון
אחת הסיבות להופעת טנטון היא חשיפה לרעש עוצמתי, כמו שאנו...
מדריך בטיחות של מד"א לקראת חג הסוכות
כמדי שנה, מפרסם מגן דוד אדום מדריך בטיחות לקראת חג...
דילוג לתוכן