כל מה שרצית לדעת על צלוליט ודרכי הטיפול בו

כל מה שרצית לדעת על צלוליט  ודרכי הטיפול בו
קרדיט צילום אסף לוי

צלוליט הינו הצטברות תת עורית של תאי שומן לרוב באזורי הזרועות, הירכיים, הישבן ובטן תחתונה המתחלק לשלושה סוגים: צלוליט בצקתי, צלוליט רפוי וצלוליט קומפקטי. צלוליט יכול להופיע אצל כל אחד ואחת (סובלות ממנו יותר נשים אבל גם גברים) .

צלוליט הוא בעיקר נטיה גנטית ולכן – גם אם את ספורטיבית, רזה, וללא משקל עודף – עשויות להופיע על עורך הגבשושיות המטרידות. הגורמים המשפיעים על הופעת הצלוליט הם  חוסר שתייה, חוסר פעילות גופנית, השמנת יתר, תזונה עשירה בסוכרים, פחמימות ושומנים ומעוטת חלבון וירקות., צריכת מלח וסוכר מופרזות, גנטיקה.

צלוליט בצקתי

מופיע בעיקר אצל נשים צעירות בשנות ה -20 וה -30 לחייהן. הוא קשור למחזור דם לקוי ומחמיר עקב החזקת נוזלים. בשל שני המאפיינים הללו, הוא נמנה עם סוגי הצלוליט הקשים ביותר לטיפול. הוא מתמקד בעיקר ברגליים , במיוחד ברכיים ושוקיים. בשל צלוליט בצקת, הרגליים מאבדות את קווי המתאר שלהן ונוטות להתנפח, עם הופעת ורידים בולטים. בנוסף, העור הופך ספוגי ואדמדם. אנשים הסובלים מדלקת זו עלולים לחוש כאב במגע או לאחר מספר שעות ישיבה.

צלוליט רפוי-רך

שכיח יותר בקרב נשים בגילאי 30 עד 40 ולרוב מלווה ב"נפילה" של העור. העור רך ובעל מראה גלי, דמוי ג'לי. החלק השומני נוטה לנוע בקלות וגלוי יותר בתנוחת שכיבה. צלוליט רפוי מתפתח בעיקר באזורים בהם יש הצטברות של שומן: כגון הזרועות, הירכיים, הבטן, הישבן והרגליים. הוא גדל ככל שאנו מזדקנים או עולים במשקל ומחמיר כשיש מעט מסת שריר.

צלוליט קומפקטי

מופיע לעתים קרובות בגיל ההתבגרות, ואם אינו מטופל, הוא  עשוי להישאר לכל החיים. זהו הגורם להופעת "קליפת התפוז", המתאפיינת באי סדירות בעור ובחריצים ושקעים בירכיים, בבטן ובזרועות. צלוליט זה, כשנצמד לשריר, עשוי לחסום את העצב ולגרום לכאב. גורמים המשפיעים על הופעת הצלוליט הם  חוסר שתייה, חוסר פעילות גופנית, השמנת יתר, תזונה עשירה בסוכרים, פחמימות ושומנים ומעוטת חלבון וירקות., צריכת מלח וסוכר מופרזות, גנטיקה.

דרכי טיפול:

עצמאי- באמצעות קרמים ומשחות לטיפול עצמי ביתי לדוגמא, ערכת טיפול בצלוליט ביתית – מעבדות ליראק פריז פיתחו ערכת ביתי טיפול בצלוליט הכוללת קרם פטנט המבוסס על טכניקות הקפאת והמסת שומן וגלגלת חיטוב לעיסוי יומי.  הקרם ממיס את תאי השומן היוצרים את הצלוליט ומפזר אותם. תוצאה: מראה עור חלק יותר, אסתטי יותר ודי לצלוליט.

  • טיפול במכון קוסמטי (עם או בלי מיכשור רפואי):
    טיפול באמצעות מיכשור רפואי -יש לתקן לארבע דרכים:
  1. הקפאת שומן: קריו ליפוליזיס – מכשיר שתורם לצמצום היקפים. מכשיר השואב את העור, מקפיא את האזור לטמפרטורה של עד 10- מעלות, טיפול האורך בין 40-60 דקות, ותורם לצמצום של 20%-30% מתאי שומן, 2-10 ס"מ של צמצום היקפים. מתאים לאזורים כמו ירכיים חיצוניות, ירכיים פנימיות, מותן וצידי הגוף, קו החזיה, בטן עליונה, בטן תחתונה, זרועות. למי שיש מעט עודף משקל או שומן עקשן שלא יורד לאחר ירידה במשקל וספורט.
  2. קויטציה – יוצרת כעין בועות אויר אשר מפוצצות את תאי השומן או מעלות אותם כלפי מעלה. ואז זרימת דם טובה יותר, תאי השומן שהתפוצצו יתפנו ע"י מערכת הדם והלימפה, שאר התאים עוברים לשכבת העור ומתפנים באמצעות מערכת הדם, והתהליך תורם מאוד לשיפור מראה הצלוליט.

3.    טיפול באמצעות גלי רדיו – מחממים את העור ל42 מעלות לזמן שבין 6-10 דקות. בזמן הזו ישנו פירוק של תאי שומן (תאי השומן רגישים לטמפרטורות קיצוניות) ושיפור ניכר במראה הצלוליט. הטיפול גם הורס את חלבון הקולגן ותורם ליצירת קולגן חדש ועור מוצק יותר.
4.    מזותרפיה – מיקרו נידלינג – לשיפור החדרת חומרים לעור, פירוק תאי שומן ושיפור זרימת דם.

טיפול ללא מעורבות מיכשור רפואי:

עיסוי לימפתי – עוזר למראה הצלוליט בשל הזרמת דם טובה יותר, הזרמת מערכת הלימפה – יכול לעזור למי שלא עוסק בפעילות גופנית או עם תזונה לקויה. בשונה ממכשור – הפסקת העיסויים עלולה להשיב את מראה הצלוליט. לדברי מורן שוורץ קוסמטיקאית מדעית, יועצת לחברת ליראק פריז: "הדרך הטובה ביותר להשגת תוצאות מהירות, לזמן ארוך יותר ואפקטיביות ביותר היא לערב טיפול במכון יחד עם טיפול מתמשך ועוקב בבית – כדי לשמר ולשפר תוצאות.

שוורץ מעניקה טיפים ועצות לטיפול נכון בצלוליט:

  1. תזונת עתירה בשומן – Big No! בעידן המודרני מזונות רבים מעובדים ומכילים כמויות סוכר ומלחים גדולות, אלו מביאים להצטברות נוזלים ולהתפתחות צלוליט. הפחתה משמעותית של מזונות מעובדים תוביל להפחתה בהיקף הצלוליט.
  2. אצות או לא להיות – מזון על עתיר תכונות טובות ואף מרפאות. האצות תורמות להתחדשות העור ומגבירות את קצב חילוף החומרים בגוף ומסייעת לנקות אותו מרעלים ובכך תורמות להפחתת צלוליט.
  3. מים בששון– שתיה מרובה של מים. נשים 2.7 ליטר ביום וגברים 3.7 ליטר מים ביום. מחסור בנוזלים יביא להיווצרות קמטים וצלוליט. מים בכמות מספקת מסייעים לגוף לתפקד טוב יותר. המים שומרים על בריאות העור ומסייעים לבניית קולגן. שתית מים תורמת להפחתת צלוליט.
  4. תפדלו בבקשה– תזוזו! או יותר נכון תפדלו – אופניים הם הספורט הכי טוב לצלוליט!! האימון הזה עובד בדיוק על האזורים הנכונים בהם נוטה הצלוליט להופיע. פעילות גופנית תורמת משמעותית להפחתת הצלוליט.
  5. שיעורי בית- בין אם בחרתם לעשות טיפול במכון קוסמטיקה ובין אם לא , חשוב לתמוך בתהליך בטיפול בייתי . רכשו ערכת טיפול ביתית והתמידו! בחרו מוצר עם תוצאות קליניות מוכחות, כזה שתוכלו לראות תוצאות כבר אחרי שבועיים, זה מעודד ותורם להתמדה. דווקא בעונת המעבר והחורף כאשר לא נחשפים לשמש מומלץ לטפל בצלוליט לרוב, רצוי לבצע טיפול ביתי כל חצי שנה למשך חודש ימים.
כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה - תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך...
תזונה ואורח חיים בריא גם במילואים: תוכנית דיגיטלית חדשה לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא בימי מילואים מבית 'חלי ממן' ובשיתוף קהילת המילואימיות
8 שבועות של תכנית דיגיטלית, ליווי מדויק ופרקטי עם חלי...
ממשיכות להילחם גם בסרטן צוואר הרחם: שבוע המודעות הבין-לאומי בצל המלחמה: כל מה שחשוב לדעת על סרטן צוואר הרחם בישראל
לרגל שבוע המודעות לקידום המאבק בסרטן צוואר הרחם, המצוין בכל...
בפתחה של השנה החדשה, כך תשמרו על כושר ומוטיבציה בקלות בעונת החורף
בכל עונות השנה, שמירה על שגרת כושר קבועה היא חלק...
חשיפה לפיצוצים ואזעקות מגבירה את הסיכון לטנטון
אחת הסיבות להופעת טנטון היא חשיפה לרעש עוצמתי, כמו שאנו...
מדריך בטיחות של מד"א לקראת חג הסוכות
כמדי שנה, מפרסם מגן דוד אדום מדריך בטיחות לקראת חג...
איזה מענה תוכלי לקבל לעידוד פוריות בסיוע של בעלי מקצוע
אם את אישה בגיל הפוריות המתכננת להרחיב את המשפחה בקרוב,...
הבינה המלאכותית נגד הסיגריות האלקטרוניות
האגודה למלחמה בסרטן עורכת תחרות יצירות בבינה מלאכותית בנושא סכנות...
חכמים בשמש גם בפסח
בעקבות פתיחת עונת הרחצה ולקראת חול המועד פסח, האגודה למלחמה...
דילוג לתוכן