בפתחה של העונה החמה: מה הבדל בין סוגי הדאורדורנטים וכיצד נבחר נכון?

בפתחה של העונה החמה: מה הבדל בין סוגי הדאורדורנטים וכיצד נבחר נכון?
צילום: אסף לוי

דאודורנט ואנטי פרספירנט הם מוצרי היגיינה הנמצאים בשימוש יומיומי אצל גברים ונשים כאחד. בפתחה של העונה החמה, יצאנו לבדוק:  מהו ההבדל בין המוצרים וכיצד נבחר נכון?

לדברי ד"ר סילבי פואניונק, מומחית ברפואת עור ואסתטיקה ויועצת למותג ליראק פריז:" דאודורנט "רגיל" עוזר לריח הזיעה להתנדף – בין אם שימוש בחיידקים המנטרלים את חיידקי הריח ובין אם באמצעות ריח אחר המחפה על ריח הזיעה. כמות הזיעה לפני ואחרי שימוש בדאודורנט תהיה זהה ( בלטינית: דה – משמש קידומת לביטול כמו "אל", ואודור – ריח. כלומר דאודורנט = אל-ריח). אנטיפרספירנט תפקידו להפחית ואף להעלים את כמות הזיעה, כלומר מניעת זיעה. אין צורך להשתמש בשניהם, כי רובם המכריע של האנטיפרספירנטים הם גם דאודורנטים."

צילום: אסף לוי

לדבריה: "האנטי פרספירנטים פועלים באמצעות חסימת בלוטות הזיעה, בדרך כלל באמצעות רכיב אלומיניום מזערי, לכן הם נדרשים לתקן מחמיר כמעט כמו של תרופה,  דאודורנטים משווקים כתכשיר קוסמטי בדומה לבושם ."

אנטי פרספירנטים ל 24 – 48 שעות הם מוצר מבוקש מאוד ומתאימים מאוד לחיילים, מטיילים, אלו היוצאים לקמפינג ואנשים הנמצאים ימים בשטח, ללא גישה למקלחת סדירה  שימוש במוצרים אלו ימנעו  כמויות זיעה הגורמות לאורך זמן לגירויי בעור , לתחושה דביקה ולא נעימה ולריח זיעה. כמו כן, דאודורנט אנטי פרספירנט ל 48 שעות יכול לשמש לא רק לבתי השחי, אלא גם למקומות מועדים לשפשפת כמו ירכיים כפתרון נקודתי ( לא לשימוש קבוע)."

לגבי האלומיניום שבאנטי פרספירנטים אומרת ד"ר פואניונק: " בשנים האחרונות יצאו קולות המגנים את השימוש באנטי פרספירנטים בגלל רכיב האלומיניום. באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, מינהל התרופות האמריקאי, ה FDA, שלל כל קשר בין מקרי סרטן או מחלות אחרות ובין שימוש באנטיפרספירנטים, כמויות האלומיניום הינן מזעריות וכמעט שאינן משאירות עקבות, חלקם מועשרים בנחושת שהינה מינרל ומעשירה את העור בחמצן ומעורבת בייצור האלסטין המסייע בגמישות העור. לעומת זאת – אנשים הסובלים מהזעת יצר חריפה ומובכים ממנה, מדווחים על קשר ישיר בין שימוש באנטי פרספירנט ותחושה נוחה עם עצמם – וזה, כידוע, משמעותי במיוחד! עם זאת,  דאורדורנטים  מומלצים לשימוש במידה וישנה רגישות לחומרי האנטיפרספירנט."

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
הדרך הנכונה לטפל בשיניים שלכם
כאבי שיניים זה לא משהו שאפשר להשלים איתו. יכול להיות...
כל מה שרצית לדעת על עלי נענע: למה הם כל כך בריאים? ולמה מומלץ לשתות לפחות פעם אחת ביום חליטת נענע
הנענע הידועה לכולנו כדלה בקלוריות אך מלאה ביתרונות בריאותיים ובסגולותיה...
12 המזונות הטובים ביותר לבריאות המוח שלנו
מאת נטורופת יגאל קוטין, הרבליסט קליני המוח הוא אחד האיברים החשובים...
אבוקדו, הזהב הירוק
מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי...
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
כנס התזונה והבריאות הגדול בישראל יוצא לדרך: כנס "אוכלים בריא" ה-14 ייערך בתיאטרון גבעתיים בימים חמישי ושישי ה- 11-12 באפריל 2024
הרצאות מקצועיות ומעשירות בנושא מערכת העיכול, בריאות המוח, גיל המעבר,...
ברוח חג הפורים, מאכלים בתחפושת: כל מה שרציתם לדעת על סוגי מזון שמתחפשים למזון בריאות אך הם אינם בריאים בכלל
לכולנו חשוב לשפר את התזונה ולאכול בריא יותר. תעשיית המזון...
האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה - תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך...
מהם הדרכים להתמודדות עם אכילה רגשית בעת משבר ?
כל זאת ועוד בהרצאה של עדי יערן, דיאטנית קלינית בתחום...
תזונה ואורח חיים בריא גם במילואים: תוכנית דיגיטלית חדשה לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא בימי מילואים מבית 'חלי ממן' ובשיתוף קהילת המילואימיות
8 שבועות של תכנית דיגיטלית, ליווי מדויק ופרקטי עם חלי...
דילוג לתוכן