מידע על טיפולי הסרת שיער

מידע על טיפולי הסרת שיער
מקור pixabay

מהו טיפול הסרת שיער והאם זה לצמיתות?

הסרת שיער הינה אחד הטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר כיום בישראל. אסתטיקה, נוחיות ואופנה חברתית הם בין הטעמים, אשר מביאים רבות ורבים לשערי הקליניקות המתמחות בתחום. נוכח הביקוש הרב הפכה הסרת שיער בארץ לתעשייה של ממש, וטיפולים בשיטות שונות מתבצעים כיום במגוון רחב של מכונים פרטיים ומרפאות וכן במסגרת הרפואה הציבורית – קופות החולים ובתי החולים.

בין המרכזים המובילים, אשר מציעים טיפולי הסרת שיער בשיטות שונות: נאטורפיל, CARE שירותי רפואה פרטית, אמריקן לייזר, רשת מרפאות אריאל, פרופורציה, הדסה אופטימל וכן כללית קוסמטיקה, בית חולים אלישע ושיבא קלאס קליניק.

התחרות בתחום עזה ובמסגרת המאמצים למשיכת לקוחות יוצאים המכונים השונים במבצעים והנחות ומציעים עסקאות חבילה אטרקטיביות בפריסת תשלומים לנוחיות המטופל. אלה מלווים בפרסומים ומודעות, המבטיחים הצלחה אבסולוטית של הטיפול, במינימום זמן וכמעט ללא כאב.

למי מיועד טיפול הסרת שיער?

הסרת שיער, שהיתה בעבר נחלתו הבלעדית של המין היפה, נשים אשר ביקשו להיפטר לצמיתות משיער ברגליים, בתי השחי והמפשעות, פונה היום לבני שני המינים. בעידן בו הגבר מקפיד על מראהו החיצוני ומייחס חשיבות ללבוש ולאסתטיקה אישית, רווחת התופעה של גברים המבקשים להוריד שיער באופן קבוע.

גם המודעות הגבוהה לפעילות גופנית תורמת לצמיחת שוק הסרת השיער. אנשים המתאמנים בקביעות במכוני כושר, שוחים באופן יומי בבריכה או פותחים את הבוקר בריצה על חוף הים ונדרשים לביגוד ספורטיבי קצר, מבקשים לחסוך את הטרחה הכרוכה בהורדת שיער לעיתים תכופות ומוכנים להשקיע מכיסם בכדי להסיר את השיער לצמיתות.

עם זאת, טיפול הסרת שיער אינו מתאים לכולם…

בעלי שיער בהיר – מאחר ושיטות המבוססות על הבדלי פיגמנטציה בין השערה לעור יתקשו לזהות את שערותיהם והטיפול לא יהיה אפקטיבי עבורם וכן אנשים אשר נוטלים תכשירים רפואיים שונים. בכל מקרה נדרש ייעוץ רפואי מקדים ובחינת התאמת סוג העור והפיגמנטציה לשיטת הטיפול, ולרוב מקובל לערוך "טסט" מקדים לפני תחילת הטיפול.

שיטות להסרת שיער

הסרת שיער באופן קבוע מבוססת על הרס של שורש השערה מן היסוד ומבוצעת בשיטות שונות – על ידי שימוש בחומרים כימיים או בטכניקות של אור ואנרגיה:

  • אפילציה – שריפת תא השורש של השערה באמצעות מחט חשמלית, המשדרת פולסים. מאחר והשיטה פועלת באופן ממוקד, עיקר השימוש בה מיועד לאזורים מוגבלים כמו גבות, שפם, בית שחי וכד'. שיטה זו ידועה ביעילותה, אך מאידך, כרוכה בכאב ומשך הטיפול בה ארוך יחסית.
  • לייזר – השיטה הנפוצה ביותר, מבוססת על שימוש בקרן לייזר לחימום שורשי השיער וצריבתם, תוך הבחנה בפיגמנטציה שבין עור לשיער. טכניקה זו מתאימה להסרת שיער מאזורים ששטחם נרחב כמו רגליים, גב וכד', אך גם לאזורים רגישים כמו קו המפשעות, מאחר והיא גורמת גירוי מינימלי בעור. יתרונותיה הבולטים של השיטה הם הכאב המופחת בהשוואה לשיטות אחרות ומשך הטיפול הקצר באופן יחסי. מאידך, מדובר בשיטה יקרה, אשר אינה מבטיחה הצלחה במאת האחוזים – לעיתים נדרש הלקוח לחזור שוב על הטיפול.
  • קרן אור (מכונה גם אינפרא-אדום או IPL) – שיטה דומה להסרת שיער בלייזר, אך במסגרתה נעשה שימוש בגלים באורכים שונים.
  • תכשירים – שימוש בתכשירים המעכבים את התפתחות האנזים המשמש לצמיחת השיער. שיטה זו אינה כרוכה בכאבים, אך מדובר בטיפול שעלותו גבוהה ומשכו ארוך.

דברים שחשוב לבדוק לפני תחילת טיפול הסרת שיער

הסרת שיער משוייכת אמנם לתחום היופי והאסתטיקה, אין בה הכרח והיא מיועדת לשיפור איכות חייו של הלקוח, אך הלכה למעשה מדובר בטיפול רפואי לכל דבר.

לא מעט מכוני יופי, מספרות ועסקי קוסמטיקה מבקשים לרכוב על גל ההצלחה של הסרת שיער, מצטיידים במכשור ותכשירים ומציעים טיפולים בתחום בהיעדר הכשרה מתאימה ומומחיות נדרשת.

מאחר והתחום אינו מוסדר בחקיקה ולא מתקיים פיקוח אחריו, ארעו לא אחת מקרים של רשלנות רפואית במהלך טיפולי הסרת שיער, אשר הותירו פצעים, כוויות וצלקות אצל המטופלים – וזאת גם במכונים המוכרים וידועי השם.

לפיכך, מלבד השוואת המחירים וחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר, מומלץ לכל מטופל לבדוק את הנושאים הבאים טרם בחירה במכון ובשיטת הטיפול:

בדיקה מדוקדקת של המקום – וידוא כי מדובר במרפאה מוכרת, המתמחה בתחום ואינה בעלת היסטוריה של ארועי רשלנות רפואית. כדאי לקבל המלצות וחוות דעת נוספת ממי שעבר טיפול במקום בעבר.

וידוא הכשרתו המקצועית של המטפל, לצד נסיון ומיומנות בשיטה הרלוונטית. מומלץ לעבור את הטיפול אצל רופא מומחה ובליווי פיקוח מדיקלי.

בדיקת תקינותו של הציוד והמכשור ועמידתו בתקנים והאישורים הנדרשים.

חשיבות רבה לפגישה מקדימה עם רופא עור מומחה מטעם המכון, אשר יבחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, יבדוק את כשירותו לביצוע הטיפול ויתאים את השיטה המיטבית עבורו באופן פרטני.

קבלת הסבר מקיף על שיטת הטיפול ובכלל זה פירוט הסיכונים הכרוכים בה, שיעורי ההצלחה והצגת תופעות הלוואי האפשריות בעקבות הטיפול: כאב, כוויות וצלקות, צמיחה מוגברת של שיער, פצעים וגירויים בעור. בתום ההסבר נדרש הרופא להחתים את המטופל על טופס הסכמה מדעת לביצוע הטיפול.

בחינת החוזה שמציע המקום בהיבט של אחריות לגרימת נזקים והתחייבות להצלחת הטיפול לטווח ארוך.חשוב להבין כי טיפולי הסרת שיער, אינם מבטיחים את הסרתו לצמיתות ובמרבית המקרים נדרשים טיפולים חוזרים ונשנים.

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אתכם
שירותי רפואה זמינים גם בחג: הכללית תפעיל מיונים קהילתיים ומוקדי לילה בחג הפסח
חג הפסח מתקרב ובכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבטיחים ללקוחותיהם...
חכמים בשמש גם בחופשת פסח
לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות...
אוהבים מצות? כך תמנעו בעיות עיכול בפסח
מבין חגי ישראל, חג הפסח הוא אולי המאתגר ביותר מבחינה...
שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית
שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית...
האגודה למלחמה בסרטן: "חלה התקדמות במחקר, באבחון ובטיפול, אבל אם נרצה להישאר גבוה על המפה - תידרש השקעה משמעותית במחקר במאבק במחלת הסרטן"
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ איימן עודה תערוך...
תזונה ואורח חיים בריא גם במילואים: תוכנית דיגיטלית חדשה לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא בימי מילואים מבית 'חלי ממן' ובשיתוף קהילת המילואימיות
8 שבועות של תכנית דיגיטלית, ליווי מדויק ופרקטי עם חלי...
ממשיכות להילחם גם בסרטן צוואר הרחם: שבוע המודעות הבין-לאומי בצל המלחמה: כל מה שחשוב לדעת על סרטן צוואר הרחם בישראל
לרגל שבוע המודעות לקידום המאבק בסרטן צוואר הרחם, המצוין בכל...
בפתחה של השנה החדשה, כך תשמרו על כושר ומוטיבציה בקלות בעונת החורף
בכל עונות השנה, שמירה על שגרת כושר קבועה היא חלק...
חשיפה לפיצוצים ואזעקות מגבירה את הסיכון לטנטון
אחת הסיבות להופעת טנטון היא חשיפה לרעש עוצמתי, כמו שאנו...
מדריך בטיחות של מד"א לקראת חג הסוכות
כמדי שנה, מפרסם מגן דוד אדום מדריך בטיחות לקראת חג...
דילוג לתוכן